3 Ocak 2019 Perşembe

Efkan VURAL - TÜM HASTALARA DEVA KİTABI-Celal ÇELİK-Tanıtım-5


Efkan VURAL - TÜM HASTALARA DEVA KİTABI-Celal ÇELİK-Tanıtım-5

Sizlere Celal ÇELİK’in yazdığı “Tüm Hastalara Deva Kitabı”nı tanıtmaya çalışmıştım.
Bugün de sizlere bu kitap ışığında bazı önemli görüş ve önerileri sıralamak istiyorum.
 
 
 
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum, sizlerde bu tanıtım yazısında gördünüz. Harika bir eser.
“Hastalar Risalesi” ni müellif  Bediüzzaman Said Nursi kaleme almıştır. Bu ve diğer risaleler zor şartlar altında,hapiste ve sürgün bölgelerinde yazılmıştır.
 
Böyle şartlarda risaleleri yazmak her babayiğidin işi olamaz.
 
İşte bu hastalık risalesi çok mühim bir risaledir.
 
Risaleyi defalarca okuyarak, bugüne anlaşılır bir şekilde ve açıklamalı olarak yayına hazırlayan Sevgili Yazar Celal ÇELİK, kitabı yattığı yerden,uzanarak,zorla oturarak ve çoğu kez tek parmakla bu mükemmel eseri bizlere  tekrardan kazandırdı. Adeta tozlu raflardan çıkarıp,insanlığa hizmete sunmuştur. Yazarımız da kendisinde bulunan Friedreich Ataksisi) (FA) hastalığıyla birlikte  zorlanarak eseri hazırladı.
 
 
 
İşte bu bakımdan “Tüm Hastalara Deva Kitabı”  önem arzetmektedir.
Her iki müellif ve yazardan Rabbımız razı olsun. Ahiret aleminde yaptıklarının karşılığı olarak  cennet verilir ve orada Peygamberimiz Hz.Muhammed(s.a.v.)’e komşu olurlar İnşallah!
Tüm Hastalara Deva Kitabı”nda kısaca verilmek istenen mesajları sıralayarak yazıma son vermek istiyorum.
1-İman ehli kimselere hastalığın kazanımları anlatılıyor.
2-Hastalık ömür dakikalarını birer saat ibadet hükmüne getirebilir.
3-Hastalık ölümü ve ahireti düşündürür, dünya sevgisini azaltır.
4-Hastalık sabun gibi günah kirlerini yıkar.
5-Hastalığa sabretmek İnsana sevap kazandırır.
6-Hasta olan hasta oldum diye sızlanmasın;hastalık onun için bir nasihatçi ve yol gösterici bir rehber olur.
7-Asıl hastalık imansızlıktır. İmansızlık bedendeki hastalıktan milyon defa daha büyüktür.
8-Allah’a inananlar için ölüm rahmet kapısıdır. İnanmayanlar için ise karanlıklar kuyusudur.
9-Şükrederek sabreden hasta, takvalı insanların on yılda aldıkları sevabı iki yılda alabilirler.
10-Eğer hastalığın manası güzel bir şey olmasaydı, Allah başta Hz. Eyyub (A.S.)’a hastalık vermezdi.
11-Sen kendinden daha yukarıda olan sağlıklı kimselere bakıp şikayet etme. Belki sen kendinden sağlık bakımından daha aşağıdakilere bakıp şükretmelisin. Mesela elin kırık ise,kesilmiş ellere bak ki şükredesin.
12-Hastalık kalbi yumuşatır, şefkat ve empati hissini artırır.
13-Hastanın duası makbuldur. Hastalık acizliğini hissettirip içten dua ettirir.
14--Hasta insan çocukluğundaki gibi  aile ve akrabasından sevgi ve ilgi görür.
15--Hasta/Engelli insan gaflete ve nefsin arzularına düşmez.
 
 
Cenâb-ı Hak sizlere şifa versin, hastalıklarınızı keffâretü'z-zünub (günahlarınızı affettiren kefaret) yapsın. Âmin, âmin, âmin.
Risalenin Müellifi Bediüzzaman Said Nursi –Allah kendisinden razı olsun- Risaleyi  şu ayetle noktalar:
 
Yüce Allah şöyle buyurur:
 
"Dediler: Bizi buna eriştiren Allah'a hamd olsun; yoksa Allah hidayet etmeseydi, biz kendiliğimizden buna erişemezdik. Gerçekten Rabbimizin peygamberleri bize hakkı getirdiler." A'râf Sûresi,43.ayet)
 
Yazar Sevgili Celal ÇELİK, kitabını şu cümleyle bitirir:
 Evet hastalık vererek beni gafletten uyandırıp imanla şereflendiren Allah’a sonsuz hamdolsun.
 
Evet, Sevgili Yazar Celal ÇELİK, kitabı Allah rızası için hazırladı. Hiçbir maddi menfaati gözetmemiştir. Onun niyeti,hastalara,engelli- engelsiz herkese,  hastalara bakanlara, engelli yakınlarına,  bir nebze yardım ve moral olması içindir. Kendisinden Allah razı olsun.

Ayrıca burada özellikle engelli yazarlara destek vermesiyle tanıdığımız yayıncı 
Fahrettin YÜKSEL’e de teşekkürü bir borç biliyorum. Allah kendisinden razı olsun.
 
Acizane kitabı düşünerek okuyabilirsek biz sağlıklı insanlar da buradan bir çok manevi zenginlikler kazanabilir.
 
Mümkünse hepinizin bir hasta veya engelli arkadaşı olsun ki, hayatı daha iyi anlamlandıralım.
 
Şükürler olsun Rabbıma bana Engelli Celal ÇELİK’le arkadaş olmayı nasip etti.
 
Bu kitapla haşır neşir olmayı Allah bana onun  vesilesiyle nasip etti.
 
İyi ki, sizi tanıdım Celal kardeşim,
 
Allah’ emanet olunuz.
 
(SON)
 
Efkan VURAL
 
Kaynak:


 
Kitabı almak isteyenler olabilir, sipariş edebilirsiniz:
 
 
İnteraktif ortamdan okumak isteyenler aşağıdaki linkten takip edebilirler.
 

--



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder