Peygamberimiz (s.a.v) ve ashâbının Allah’tan (c.c.) istediği tek şey nedir? Peygamberimiz ve ashâbının bütün gayretlerinin özü ne içindir?
Efendimiz’in ashâbı hakkında buyurulur:

يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللّٰهِ وَرِضْوَانًا

“Allah’tan fazîlet / lütuf ve rızâ isterler.” (el-Fetih, 29)
Peygamberimiz ve ashâbının bütün gayretlerinin özü, Allâh’ın rızâsını kazanmaktır. O’nun rızâsı, en büyük lütuftur. Bu lutfa eriştirici vesileler olarak, dâimâ fazîletleri isterler.
Peygamberimiz; farzların îfâsının yanında, Hakk’a yaklaşmaya medâr olan nâfile ibâdetlere de ehemmiyet vermek gerektiğini bildirdi:
“Kulum Bana, kendisine farz kıldığım şeylerden daha sevimli bir şeyle yaklaşmış olmaz. Nâfilelerle de durmadan Bana yaklaşmaya devam eder. Tâ ki Ben onu severim. Ben onu sevince de; onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Ben’den bir şey talep ederse istediğini mutlaka ona veririm. Herhangi bir şeyden korumamı isterse de onu muhakkak ondan korurum.” (Buhârî, Rikāk, 38; İbn-i Mâce, Fiten, 16)
Kaynak: Osman Nuri Topbaş, Yüzakı DergisiYıl: 2018 Ay: Şubat Sayı: 156

http://www.islamveihsan.com/peygamberimiz-ve-ashabinin-allahtan-istedigi-tek-sey.html