10 Mart 2016 Perşembe

Rabbim, başkalarına yük olmamayı emretmiştir

Rabbim, başkalarına yük olmamayı emretmiştir
,
Muhammed bin Münkedir "rahmetullahi aleyh" hazretleri, sıcak bir yaz günü Medine dışındaki bir yere geldi. Bu saatte tarlasında çalışmak üzere buraya gelmiş yorgun bir şahsa ilişti.

Kendi kendine, "Bu sıcak havada, dünya işiyle meşgul olan bu şahıs kim?" diye düşündü. Biraz daha yaklaştı. "Hayret! Bu zat İmam-ı Muhammed Bakır'dır" dedi.... (Ehlibeyt torunlarından)


Yaklaşarak selam verdi. İmam Bakır hazretleri, selamına cevap verdi. Muhammed bin Münkedir hazretleri: "Efendim bu sıcakta, bilhassa pek çok güçlüklere katlanarak dışarı çıkmak uygun mu?

Allah göstermesin, başınıza ölüm hali gelirse, ne olacak? Böylesine sıcak günlerde, zorluk ve zahmetlere katlanmanız size layık değil" dedi.

İmam Bakır hazretleri:

 "Eğer bu halde ölürsem ibadet ve taatimi yapmış olarak ölürüm" dedi. Çünkü bu işim de Allah'a ibadet ve kulluktur.

 Sen, ibadeti; yalnız zikir, namaz ve duayla sanmışsın. Benim geçimim ve masraflarım var.

 Eğer çalışmazsam ve zorluk çekmezsem, sen ve senin gibisine yardım için elimi açmam lazım. Hiç kimseye muhtaç olmamak için rızık peşinde gidiyorum.

Yalnız, günah işlediğim, uygunsuz bir iş yaptığım, ilahi emre muhalif olduğum zaman, ölümün bana gelmesinden korkmam gerekir. Allah'ın emrine uyduğum zaman değil.

Çünkü Rabbim, başkalarına yük olmamayı ve kendi rızkını kendi sağlamayı emretmiştir"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder