19 Temmuz 2017 Çarşamba

ANA BABA DUASI

ANA BABA DUASI

Kendisine dinini, imanını ve Ehl-i sünnet itikadını öğreten ana babası ondan razı olmadıkça, bir kimse Allahü teâlânın sevgili kulu olamaz.


İhsana kavuşma sebebi, anne baba duâsıdır.

Anne babasını üzen, rıza ve duâlarını almayan, ölene kadar başını secdeden kaldırmasa bile Cehennemden kurtulması çok zordur. Büyükler; "Annesini üzene yapılan duâ kabul olmaz. Anne baba duâsı almayan, bizden duâ istemesin!" buyurmuşlardır.

Evliyâ bir zat talebeleriyle beraber otur...urken biri, bazı hususları arz ettikten sonra der ki:
- Efendim filan kişi de sizden duâ istiyor.


O zat şu cevabı verir:
- Ben duâ etsem Allahü teâlâ duâmı kabul etmez.

Bütün talebeler şaşıp kalır; çünkü o duâ isteyen, iyi tanıdıkları çok hizmet eden bir arkadaşlarıdır. Bunun üzerine, mübârek zat sözüne devam ederek buyurur ki:


- Ana ve babasının duâsını almıyor. Onların duâsını almazsa, Allah ondan razı olmaz. Allahü teâlânın razı olmadığı kişiye, ben duâ etsem ne fayda! Peygamber efendimiz; "Ana babasının duâsını almayan, Allahın rızasına kavuşamaz." buyuruyor. (Bir talebeyi işaret ederek) Fakat şu kardeşinize duâ etsem, kabul olur; çünkü duydum ki, annesi ona çok duâ ediyormuş. O kadar razıymış ki; "Oğlum, sana gündüz ettiğim duâ beni tatmin etmiyor, sırf sana duâ etmek için geceleri de kalkıyorum. Ya Rabbi, ben bu oğlumdan razıyım, sen de ondan razı ol! Onun tuttuğu taşı altın yap diye duâ ediyorum." diyormuş. İşte bu kardeşinize duâ etsem, elbette kabul olur.

Bu talebesi de hocasına şunu anlatır:

"Babamın ölümüne belki 2-3 saat kala, onun duâsını almak nasip oldu. Belki size kavuşmama, bu duâ sebep oldu. O zaman 13-14 yaşımdaydım. Babam ağır hastaydı. Evde yatıyordu. Birgün canı portakal istedi. Hemen bir portakal bulup getirdim. Birkaç dilim verdim. Ağzına aldı, iki üç defa suyunu emdi, tamam dedi, alın bunları diye ağzından çıkardı. Ben de, oğlum benden iğrendi demesin diye, ağzından çıkanı aldım ağzıma attım. Sen ne yapıyorsun der gibi, yüzüme baktı. Gözleri dolmuştu, bana baktı, baktı; Allah senden razı olsun, dedi. Ondan sonra konuşmadı, sonra da vefât etti."

Huzur Pınarı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder