24 Temmuz 2014 Perşembe

İhlâsın Bereketi

İhlâsın Bereketi



Akıllı odur ki, Allah Azimuşşan ne istiyorsa onu yapsın. Allah benden ne istiyor? İhlâslı amel istiyor. Velev ki az olsa bile… Bir zerre bile olsa Allah'ın yanında çok büyük olur.

İmam Gazali rahmetullahi aleyh anlatıyor: Bir gün mürekkeple yazı yazıyordum. Kalemimin ucuna bir sinek geldi. “Herhalde bu susamış” dedim. Kalemimi oynatmadım. “Bu Allah'ın mahlûku su içsin” dedim. Bu Allah'ın o kadar hoşuna gitmiş ki, o amelimi diğer amellerimin içinde hepsinden daha büyük gördüm. Neden? Çünkü o sırf Allah rızası içindi.

Allah bizim amelimize muhtaç değil. Biz kendi ihtiyacımız için yapıyoruz. Amellerimizin menfaati de vebali de bize ait.

Kim Allah'ın ibadetine sarılırsa izzet şeref ona aittir. Zelillik, fakirlik, kötülük de günahla beraberdir. Dünyada da ahirette de öyledir.

Kişi Allah'ın rahmetine ne kadar talip ise, Allah'ın rahmeti o kadar ona ulaşır. Kişi “Acaba Allah bana rahmetle muamele eder mi etmez mi?” diye düşünürse, baksın, “Ben Allah'ın rahmetine ne kadar talibim?”

Allah-u Zülcelâl buyuruyor:
“Kim zerre kadar bir hayır işlerse onu görecektir, kim zerre kadar günah işlerse onu da görecektir.” (Zilzal,7-8)

Nasıl ki dünyada insanlar kendi aralarında alışveriş yapıyorlar, bunun gibi kul ile Allah arasında daima manevi bir alışveriş vardır.

Senin bir şeye ihtiyacın var, almak istiyorsun. Sen onun parasını cebine koymadan, onun satıldığı pazara gitmeden onu alabilir misin?

Bizim de Allah'ın rızasına ihtiyacımız var, Allah'ın cenneti, bize hazırladığı nimetleri bize lazım, onları istiyoruz. Öyleyse bizim de bunlara müşteri olduğumuzu göstermemiz lazım, pazara gitmemiz lazım, talip olmamız lazım ki Allah da onu bize versin. Allah'ın yanındaki ecir ve sevaplara talip olduğumuzu göstermemiz lazım ki bize onlar nasip olsun.

Eğer biz dersek ki, “Ya Rabbi, ben layık değilim, biliyorum kendimi Ya Rabbi! Benim param da yok, yani o ecirleri hak edecek kadar sana layık amelim yok. Ama Yarabbi ben senin kapına gelmiş dilenciyim. Senin fazlından, kereminden, umutluyum, sen bana ver, ihsan buyur Ya Rabbi” diye talip olursak, inşaallahu Teâlâ, Allah verecek…

Demin bazı insanlar birbirine giriyor, hizmete zarar veriyor dedim ya, işte onlar da deseler ki: “Ya Rabbi, ben layık değilim, biz bu hizmete layık değiliz. Şeytan bize galip geliyor, birbirimize giriyoruz. Sen bize kuvvet ver Ya Rabbi!” o zaman Allah bizi düzeltecek, şeytan ve nefse karşı kuvvet verecek, hizmetimiz de Allah'ın verdiği kuvvet ile düzene girecek inşaallah.

Allah-u Zülcelâl bizi nefsimize teslim etmesin, bizi hayırlarda kullansın inşaallah.
 
Seyda Muhammed Konyevi
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder