11 Ağustos 2014 Pazartesi

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-41

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-41

SEVGİLİ EFKAN HOCAM NAÇİZANE FAKİRİNİZ HAKKINDAKİ Milliyet Blog'daki Yazı dizisine ŞÖYLE DEVAM ETMİŞ...  Allah razı olsun hocam...
Sizi çok seviyorum canım hocam...

http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel--41/Blog/?BlogNo=470263


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 41


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 41
 


Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle kendi diliyle sunmaya devam ediyorum.

Neden kolayca günah işliyoruz?

Bir dostum bana, Sen engelliliği çoktan aşmışsın, artık insanlara irşada başlamışsın, deyip yazılarımdan çok etkilendiğini söyledi. Engelli olmak bana Allah’ın hediyesidir.

Çok şükür bugünüme hamdolsun. Acizane ben engelli ve sağlıklı tüm dostlarım benim 2003’te yaptığım gibi gaflet uykusundan uyansınlar, gidiş yönlerini ahirete çevirsinler, diye çabalıyorum.

Bu bağlamda dini sohbetler yaptığım pekçok arkadaşım ve akrabalarım o an ilgiyle dinliyorlar, ve tabi abi haklısın, diyorlar. Fakat kısa süre sonra yine günahlara devam ediyorlar.

İnsan yaratılışı gereği zevk ve lezzetlere düşkündür. Dünyanın fani lezzetlerini, âhiretin sonsuz nimetlerine tercih eder.

İnsanın nefsi acele ve hazır küçücük lezzeti, tonlarla gelecekte verilecek lezzete tercih ediyormuş.
Cenneti kazanırsa verilecek binlerce güzelliği, bir anlık zevk için  kaybetmektedir.

Yani insan nefsinin özelliği bu... Annesi çocuğuna diyor ki, bırak o pis düdüklü şekeri, bak eve gidelim ben sana muzlu, çikolatalı yaş pasta yapacağım, der.

 Çocuk önündeki hazır lezzeti, gelecekteki verilmesi vadedilen kat kat misli lezzetlere tercih ediyor ve illa o şekeri istiyor.  

Heves ve zengin olma hayaliyle hislerine mağlup  plan insane; Cennetteki köşkleri bildiği halde heves ve vehmine kapılıp rüşvet alıyor.

Nefsimizin bu tür hislerini kontrol altına alıp terbiye etmemiz gerek. Ki aklımızı susturmasınlar. Bunun için Allah ramazanda müslümanları bir ay kampa alıyor. Nefis ancak açlıkla terbiye olur.

Peki mağlup olduk günah işledik. Ne yapacağız, battı balık yan gider, deyip günaha devam mı edeceğiz? Asla! Düştüğümüz yerden kalkıp üstümüzü silkeleyeceğiz ve yola devam edeceğiz.

Yani tövbe edeceğiz, Namazla duayla affımız için Rabbimize gözyaşı dökeceğiz:

“Yine onlar ki, Allah ile beraber (tuttukları) başka bir tanrıya yalvarmazlar,
Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar ve zina etmezler.
Bunları yapan, günahı (nın cezasını) bulur; Kıyamet günü azabı kat kat arttırılır  ve onda (azapta) alçaltılmış olarak devamlı kalır.
Ancak tevbe ve iman edip iyi davranışta bulunanlar başkadır;
Allah, onların kötülüklerini iyiliklere çevirir.
Allah çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir.”  (Furkan suresi, 68-70. ayetler

Efkan Vural

(Devam edecek)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder