16 Aralık 2016 Cuma

NAMAZ VAKTİ!

NAMAZ VAKTİ!

Hayr-Ün-Nessâc hazretleri, evliyânın büyüklerindendir. Nafakasını temin etmek için bâzan dokumacılık yapardı.


Hayr-ı Nessâc diye meşhûr oldu. Ebü'l-Hüseyin Mâlik şöyle anlatıyor:

Hayr-ı Nessâc vefât ettiği zaman yanında idim. Akşam namazı vakti idi. Vefât edeceği zaman kapıya doğru işâret ederek:


-"Allahü teâlâ sana, benim canımı almayı, bana da namaz kılmayı emretti. Şu anda namaz vaktidir. Ben, bana emrolunanı yapayım. Ondan sonra da sen, sana emr olunanı yaparsın." buyurdu.

O zaman biz, Hayr-ı Nessâc'ın Azrâil aleyhisselâm ile konuştuğunu anladık.

Sonra abdest alıp, namazını kıldı. Yatağına uzandı, gözlerini kapadı ve Kelime-i şehâdet getirip, rûhunu teslim etti.


Vefâtından sonra kendisini rüyâda görüp:

-"Allahü teâlâ sana nasıl muâmele eyledi ?" diye sordular.

-"Bana bundan sormayın, fakat ben, haramlarla ve günahlarla dolu alçak dünyâdan kurtulup, rahata kavuştum" buyurdu.

Evliyâlar Ansiklopedisi
 

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder