3 Şubat 2017 Cuma

Asi gencin tövbesi

Asi gencin tövbesi
 

Ebu Türab Nahşebi hazretlerinin “rahmetullahi aleyh“, evinin bitişiğinde bir kadınla oğlu yaşıyordu.

Oğlu her gün içiyor, sarhoş dolaşıyordu.
Mahalle halkı şikayetçiydi ondan.

Bir gün toplanıp, kapıya dayandılar:
- Tak tak tak!

Annesi çıktı kapıya.
- Buyurun, ne istiyorsunuz?
- Sarhoş oğlunu mahallemizde istemiyoruz. Derhal çıkar onu.

Kadın yalvardı:
- Oğlum ağır hasta. İçerde yatıyor.

- Biz anlamayız. Hemen çıkın bu evden!
- Belki tövbe eder. Belki de ölür. Biraz mühlet verin.

- Hayır, hayır! Hemen çıkıp gidin!
- Söz veriyorum. Eğer tövbe etmez veya ölmezse, o zaman çıkar gideriz.

Ebu Türab hazretleri, duymuştu bu konuşmaları.
Üzülerek kadının yanına vardı:

- Oğlunu görebilir miyim?
- Tabii efendim, buyurun.

Genç, bu zatı görünce başladı ağlamaya ve;
- Ya Rabbi! Ne kerimsin ki, benim gibi bir asinin duasını kabul ettin, dedi.

Ebu Türab hazretleri sordu:
- Ne dua etmiştin evladım?

- Ölmeden sizi görüp, yanınızda tövbe etmek istemiştim efendim. Elhamdülillah sizi gördüm. Ama tövbem kabul olur mu, bilmiyorum.

- Tabii kabul olur evladım.
- Ama benim ömrüm hep günah işlemekle geçti efendim.

- Olsun. Allah tövbeleri kabul edicidir.
Genç sevindi ve ağlayarak tövbe etti.

Beni yere indir

Ebu Türab hazretleri çıkınca, genç rica etti annesine:
- Beni yere indir anneciğim!

Zorlukla indirdi toprağın üzerine.
Tövbekâr genç, yüzünü gözünü toprağa sürerek;

- Ya Rabbi! Ebu Türab hazretlerinin hürmetine beni affet!
diye yalvardı.

Pişmanlık ateşiyle yüreği kavruluyor, gözyaşları toprağa akıyordu.
Bu halde vefat etti.

O gece, Resulullah efendimiz aleyhisselam, bu Velinin rüyasına girip;
- Ya Eba Türab! Dün senin yanında tövbe eden genç, bu gece vefat etti. Onun tövbesi kabul olundu ve Veli kullardan oldu. O gencin cenaze hizmetlerini ifa et. Namazını kıl. Her kim onun cenazesinde bulunursa, Allahü teâlâ onu affedip, dualarını kabul edecektir, buyurdular.
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder