2 Şubat 2017 Perşembe

SEVENLER VE SEVİLENLER

SEVENLER VE SEVİLENLER

Bir gün Hızır aleyhisselam hamamda yıkanan bir ihtiyarın yanına yaklaşmış. İhtiyar kendi kendine yıkanmaktaymış.
Hızır aleyhisselam demiş ki:


- Ey ihtiyar! Gençliğinde yaşlılara yardım etseydin şimdi şu gençler de sana yardım ederlerdi....

İhtiyar adam şöyle cevap vermiş:
- Ben gençliğimde yaşlılara yardım ederdim ama zamane gençliği şimdilerde yardım etmez olmuş.


Hızır aleyhisselam bir taraftan ihtiyar adamın sırtını keselerken bir taraftan da konuşmaya devam etmiş:

- Demek ki yaptığın yardımları içinden gelerek yapmamışsın, Allahü teala'nın sevgisini kazanamamışsın, yoksa ettiğin o hayrı neden görmeyeceksin ki?

İhtiyar adam şöyle demiş: Eğer yaptığımı Allahü teala için yapmasaydım, O’nun sevgisini kazanmasaydım, Allahü teala bugün benim sırtımı Hızır’a aleyhisselam keseletir miydi?

Hızır aleyhisselam duydukları karşısında çok şaşırmış. Allah’ım demiş, bana verdiğin Seni sevenlerin listesinde bu ihtiyarın adı yok, bu nasıl olur?

Allahü teala'dan şöyle bir nida gelmiş:
“Ey Hızır! Biz, bizi sevenlerin listesini sana verdik ancak bizim sevdiklerimizin listesi bizim yanımızdadır..."

Hazreti Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî der ki;

"İnsanın kalbinde saklı öyle şeyler vardır ki verdikçe çoğalır, Bu hazinelerin başında "sevgi" gelir.

İşte bir dostun bir dosta verebileceği hediyelerden bazıları şunlardır ki; rahatlatacak bir "tebessüm! ..." Kalbe kuvvet verebilecek bir "tatlı söz! ..." Morali düzeltecek bir "takdir! ...

"Neşesini yerine getirecek bir “latife! ... Kızgınlığını söndürecek bir hoşgörü! ... Hoşa gidecek bir güzel tavır! ... Allahü teala’nın rahmetini celbedecek bir hayır dua…

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder