29 Ocak 2017 Pazar

Allah katında en iyi insan

Allah katında en iyi insan
 

Evliyanın en büyüklerinden Muhammed Masum Faruki “kuddise sirruh” hazretlerine, bir gün bazı sevdikleri;
- Efendim, Allah katında en iyi Müslüman kimdir? diye sordular.

Cevabında;
- En iyi kimse, kalbi dünyaya bağlı olmayan ve Allah sevgisi ile çarpandır, buyurdu.

Ve izah etti:
- Dünya muhabbeti, günahların başı, dünyayı sevmekten kurtulmak da, ibadetlerin başıdır.

Sordular:
- Hikmeti ne efendim?
- Çünkü Allahü teâlâ, dünyaya düşkün olmayı sevmez. Onu yarattığı zamandan beri, hiç sevmemiştir. Dünya ve dünyaya düşkün olanlar, melundur ve Allahü teâlânın merhametinden uzaktırlar.

- Dünya mı melundur efendim?
- Evet. Hadis-i şerifte; (Dünya melundur ve dünyada, Allah için yapılmayan her şey de melundur) buyuruldu.

- Dünya nedir ki efendim?
- Dünya, dinimizin yasak ettiği şeylerdir ki, haram ile mekruhlardır.

Günahların başı nedir?
Bir gün de sevdiklerine;
- Dünya sevgisi, günahların başıdır, buyurdu.

Sordular:
- Dünya nedir efendim?
- Dünya demek, kalbi Allahü teâlâdan gafil eden, Onu unutturan, kalbe Allah’tan başkalarını getiren şeyler demektir.

Ve açıkladı:
- Mesela Allahü teâlâyı unutturan mallar, mevki ve makamlar, hep dünya olur. Nitekim; (Bizi düşünmeyenlerden, bizden yüz çevirenlerden, sen de yüzünü çevir. Onları sevme!) mealindeki âyet-i kerime, böyle olduğunu açıkça göstermektedir.
 
 http://www.gonulsultanlari.com/detay.asp?Aid=8822


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder