25 Ocak 2017 Çarşamba

Dört çeşit edeb

Dört çeşit edeb
 

Bursa’da medfun bulunan Lamii Çelebi hazretlerine "rahmetullahi aleyh", bir gün sevdikleri;
- Edeb nedir efendim? diye sordular.

Cevabında;
- Dört çeşit edeb vardır, buyurdu. Allahü teâlâya, Peygamber efendimize, alim ve Evliyaya, dost ve arkadaşlara.

Sordular:
- Allahü teâlâya karşı edeb nedir efendim?
- Onu sevmek ve her işini Onun emir ve yasaklarına göre yapmaya çalışmaktır.

- Peygamber efendimiz aleyhisselama karşı edeb nedir efendim?
- Onun ahlakıyla ahlaklanmak ve Onun sünnetine tâbi olmaktır.

- Alim ve Evliyaya karşı edeb hocam?
- Onları sevmek ve her sözlerini beğenip itaat etmektir.

- Ya dost ve arkadaşlara hocam?
- Onlara karşı edeb ise, yanlarında daima güler yüzlü olup, kalblerini incitmemektir .

İlmihal okuyun!

Bir gün de bazı gençler “Zikir”den sordular bu zata.
- Zikirden önce İslamiyet’i öğrenin! buyurdu. Bunun için her gün, mutlaka bir iki sayfa “İlmihal kitabı” okuyun!

Ve ekledi:
- Çünkü dinini, ilmihalini öğrenmek, kadın erkek her Müslümana “Farz”dır.

Sordular:
- Hangi ilmihali okuyalım efendim?
- Herhangi bir “Ehl-i sünnet alimi”nin kitabı olabilir. Ama cahil ve sapıkların kitaplarını sakın okumayın! Zira çok tehlikelidir.

Merak ettiler:
- Ne tehlikesi hocam?

- Rastgele kitap okuyan, dinimi öğreneyim derken dinden çıkar da haberi bile olmaz.

İmkan ellerinde

Bir gün de;
- Kardeşlerim, bu dünyanın “bir dakika”sı, ahiretin “bin sene”sinden, hatta sonsuz senelerinden daha hayırlıdır, buyurdu.
- Neden efendim? dediler.

- Çünkü ahirette Cehenneme giren kâfirleri, bir dakikalığına tekrar dünyaya yollasalar, o kısacık zamanda yapacakları tek iş vardır. O da, hemen kelime-i şehadeti söyleyip “iman etmek”tir, öyle değil mi?

- Elbette efendim.

- Ama bu, mümkün olmayacak. Halbuki bu imkan şimdi ellerinde.
 
 http://www.gonulsultanlari.com/detay.asp?Aid=8035


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder