22 Eylül 2017 Cuma

Avuçlarımda hala sıcaklığın var

Avuçlarımda hala sıcaklığın var

Avuçlarımda hala sıcaklığın var, isimli şarkı beni hep ağlatır.

Dün akşam ziyaretimize gelen canım dostum Aydın Kaynarca bey yeni CD albümü almış ve şarkılarını telefona yüklemiş.

Coşkun Demir'in yeni çıkan sanat müziği şarkıları...

Yılların eskitemediği sanatçı Coşkun Demir Avuçlarımda hala sıcaklığın var, şarkısını harika yorumlamış, dostum telefonla dinletirken hüngür hüngür ağladım.

Dostum sonra bu şarkının Youtube adresini de gönderdi, sabah namazından sonra dinledim, yine ağladım.

Bu şarkıyı sizlerle paylaşmak istiyorum:

https://www.youtube.com/watch?v=9rCas3AA45Q&feature=youtu.be

Bu şarkının bestecisi Yusuf Nalkesen Lösemi'den vefat eden kızının ardından bu şarkıyı bestelemiş.

Lösemi'de yüksek ateş oluyor, sanırım elleri soba gibiydi... Allah evlat acısını kimseye vermesin.

Yıllar önce bu şarkının hikayesini yazmıştım, aşağıdadır:

http://celal1973.blogspot.com.tr/2014/03/haftann-tsm-sarks-2.html

Celal

*****************


*** Bu haftanın şarkısı: Avuçlarımda hala sıcaklığın var

 
Avuçlarımda hala sıcaklığın var, Sıcaklığın sıcaklığın var inan
Unuttum dese dilim, Yalan yalan yalan vallahi yalan, Billahi yalan
Hasretindir içimde hep alev, hep alev, hep alev alev yanan
Unuttum dese dilim, Yalan yalan yalan vallahi yalan, Billahi yalan

Beste: Yusuf Nalkesen
Güfte: Yusuf Nalkesen
Makam: Kürdîli Hicazkâr

 
Büyük bestekar Yusuf Nalkesen'in (1923-2003) önceden bu besteyi sevgilisi için bestelediğini sanırdım. Bestekar bu şarkıyı 1982'de bir şubat akşamı sanırım lösemiden hastanede vefat eden kızı İnci için yapmıştır.

 
***
Bir çok sanatçı okudu, işte TRT sanatçısı Neşe Dursun’dan canlı bu şarkı:

 

 
İsterseniz bir de Hüner Coşkuner - Avuçlarımda Halâ Sıcaklığın Var’ı dinleyin:

 
 

***
Bestekar  Yusuf Nalkesen kendi ağzından yazdığı hayat hikayesinde diyor ki:

 
"Meliha Nalkesen’le kurduğum yuvamın ilk yavrusu İnci isimli kızımız oldu. İnci, Gümrük ve Tekel Bakanlığı İzmir Teşkilatı’nda gümrük kimyahanesi baş kimyageriyken 22 Şubat 1982 yılının Pazar akşamı saat 17:00 sıralarında Yüce Allah’ın melekleri arasına katılmak üzere bu alemden ayrıldı. Evimiz, yuvamız yanmış yıkılmıştı. Bir ateş düşmüştü ocağımıza. Yavrumu İzmir Karşıyaka Soğukkuyu kabristanına defnettik. Onun aziz ruhuna ithafen;

 
Elim sustu, telim sustu, dil sustu…
Tanrı bize ya darıldı, ya küstü?..
Bir ateşle öylesine yaktı ki?..
Bülbül sustu, güller sustu, dal sustu!..

 
Diyen hicaz bestemi yaptım. Birinci ölüm yılında, Dr. Alâeddin Yavaşça İzmir Kültür Sarayı’nda İnci’mizin aziz ruhuna ithafen yazıp bestelediğim Hicaz Kasidemi okudu.
 
“Takdiri ilahi dizi dizidir.
Her kula ayrı bir yazı yazılır.”   


Mısralarını, Bülbül hoca olarak ün yapan İsmail Doruk hocaya televizyonda defalarca okutarak Müslüman kardeşlerimize armağan ettim. Bu büyük ve tarifsiz acımız Yaradan’ımıza sığınarak, ondan sabır ve metanet dileyerek huzuruna erişmeyi başarabildim. Artık yolum Yüce Allah yolu! Zikrim, fikrim hep var edenimiz oldu. O’nun nur’lu yolu, yuvamızdaki karanlığı aydınlığa tebdil eyledi. Hamd olsun Allah’ımıza!


Celalcelik@gmail.com    Ankara  ( Konya-Ereğli )
 


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder