29 Nisan 2013 Pazartesi

HEKİMOĞLU İSMAİL DİYOR Kİ:

HEKİMOĞLU İSMAİL DİYOR Kİ:

Ben eşimle görücü usulü evlendim.. 

Ailem ne kadar evlenmem için zorlamış olsa da ilim için, hizmet için, hatta tahsil için evlenmemem gerektiği inancındaydım.
 
Amma Efendimiz (sas) buyurmuş ki: "İmkân bulanlarınız evlensin; çünkü gözü ve iffeti en iyi koruyan evliliktir.."
 
O halde öyle bir evlilik yapmalıydım ki, evliliğim beni hizmetten men etmemeliydi.
Konuyu Mehmed Zahid Kotku Hazretleri’ne(K.S) açtım. O da dedi ki:

“Evladım, tesettürüne dikkat eden bir hanımla evlen."

Tesettürlü bir hanımla evlendim. Hanıma daha ilk günden dedim ki:

"Erkeğin hanımından istediği, itaattir. Ben senden bana itaat etmeni istemiyorum.
Haramlardan kaçabildiğin kadar kaç, helal dairede sana sınır yok."

Hanıma akla yakın, kendini baskı altında hissetmeyeceği bir teklifte bulununca,
o da bu teklif karşısında rahatladı.

Aldığımız bu kararla aile hayatımız 50 senedir devam ediyor...


- Yazar Hekimoğlu İsmail-


 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder