14 Haziran 2017 Çarşamba

Azaptan kurtulmak için

Azaptan kurtulmak için
 

Büyük İslam âlimlerinden Seyyid Fehim Arvasi hazretleri ”kuddise sirruh“, bir gün cemaatine;
- Ahirette azaplardan kurtulmak, neye bağlıdır, biliyor musunuz? diye sordu.

Cemaat;
- Bilmiyoruz efendim, neye bağlıdır? dediler.

Buyurdu ki:
- Ancak ve yalnız Muhammed aleyhisselama tâbi olmaya bağlıdır. Onun gösterdiği yolda giden, Allahü teâlânın sevgisine kavuşur. Ona tâbi olan, Allah’a sadık kul olmak saadetine erer.

Şöyle devam etti:
- Dünyaya gelmiş olan yüzyirmidörtbinden ziyade Peygamberin en büyükleri, Ona tâbi olmayı istemiştir. Mesela Musa aleyhisselam Onun zamanında bulunsaydı, O büyüklüğü ile beraber Ona tâbi olmayı severdi.

Ve ekledi:
- İsa aleyhisselamın gökten inip, Onun İslamiyet’i yolunda yürüyeceğini herkes bilir.

Şöyle bitirdi:
- Onun ümmeti olan Müslümanlar, Ona tâbi oldukları için, bütün insanların hayırlısı ve en iyileri oldu. Cennete gireceklerin çoğu bunlar oldu ve Cennete herkesten önce gireceklerdir.

Allah’tan ne isterdiniz?
Sonra şunu anlattı:
Büyük Velilerden Ubeydullah-ı Ahrar hazretleri “kuddise sirruh”, sevdikleriyle oturmuş sohbet ediyorlardı.

Şöyle bir soru soruldu:
“Cuma günü, duaların kabul edildiği anı yakalamış olsanız ne isterdiniz?”

Kimi "evlenmek isterdim" dedi.
Kimi "zengin olmayı",

Kimi "şehit olmayı”,
Kimi de "son nefeste imanla ölmeyi" isterdim dedi.

Bu arada biri sordu:
- Efendim, ya siz ne isterdiniz?

Ubeydullah-ı Ahrar hazretleri;
- “Allah dostları” ile sohbet etmeyi isterdim, buyurdu.
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder