29 Haziran 2017 Perşembe

KADERİME YÖN VEREN İÇİMDEKİ BEN

KADERİME YÖN VEREN İÇİMDEKİ BEN

Hayat içinde herbirimizin aynı olaya karşı tepkileri farklı farklı oluyor.

Yani aynı noktaya bakıp, birbirinden farklı seyler görüyor. Farklı sonuçlar çıkarabiliyoruz.

Peki nasıl bir yol izlemeliyiz?

Hayatta her daim türlü türlü seçenekler var. İster en doğru benim doğrum der, bir acıyla gerçekle yüzleşene kadar bildiğiniz yolda gidersiniz. Hani Eınstain dediği gibi ‘’Cehalet ne güzel herseyi biliyorsun.’’ gibi bir mantıkla, farkına varmadan bir yasam geçirir.

Ya da bütünün penceresinden bakar o bütünde ki kendinize ait olan parçayı doğru yere koyabilmek adına sorgular, değişir ve dönüşürsünüz. Seçimler her zaman özgür, Ama unutmayalım ki bu özgürlükte bir yere kadar…

Olay döngüsünde ki doğru hareketi nasıl gerçekleştirebilirim?

Tabiki kalbinize sorarak.

Kalp gerçeğin ve evrensel doğrunun mabedi.  O kalp öyle kirleniyor ki bazı güzellikleri orada arayıp bulup çıkartmak ,gerçek bir özveri ve çaba gerektiriyor.

Çünkü beyniniz, nefsiniz, alışkanlıklarınız, gelenek görenek ve daha birçok faktör kalbinizdeki güzellikleri ortaya çıkarmamızda bize engel oluyor.

Bu durumda mefaatimizi düşünerek, kim ne der endişesiyle yada bize doğru diye öğretilen yanlışlar sayesinde yanlış kararlar alabiliyoruz.

Aldığımız bu yanlış kararlar biz farkında olsakta olmasakta, kesinlikle orada kalmıyor. Bundan emin olabilirsiniz. Zaman içinde farklı bir olay döngüsünde kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Anlayıp, doğrusunu yerine koymadan da kurtuluşumuz yok. Hatta zamanında küçük bir taşın üzerinden atlamak varken o taşı büyütüp kaya , o kaya büyütüp dağ yapabiliyoruz.

Sonuçta insanın kendine yaptığını, hiçbir kuvvet insana yapamıyor. Bir nevi kendi silahımız ile kendi kalbimize sıkıyoruz.

Peki ne yapacağız?

O elimizde ki silah var ya işte onu kalbimize ve özümüze değilde, o içimizdeki gerçek benliğimizi gizleyen, zaman içinde bozduğumuz, kimimizin ego , kimimizin nefs , kimimizin şeytan dediği, adı çokta önemli olmayan bu ikinci maskeli benliğimize doğrultup onu öldüreceğiz ki, Yunus’un dediği ‘’bir ben var benden içeri’’denilen o gerçek ben, tertemiz derinlerde kalmış olan hakiki ben, Yaradanın en güzel yansıması olan varlığımızın anlamı olan esas ben ortaya çıkabilsin.

Gerçek beninizi ortaya çıkarmanız demek, gideceğiniz doğru yolları seçerek kaderi yeniden yazmanız demek.Kuran da geçen ‘Biz insanların kaderlerini amellerine bağladık .’’ sözü bu doğru ve ilahi olan beni ortaya çıkartarak , doğru olanı seçmek sonucunda, güzeli hak edip, en iyiyi yaşamakla oluyor.

Hülya Keleş





İlahi aşk yolunda beraber yürüdüğümüz, tasavvuf konusunda sayısız kitap okuyan çok kültürlü, kalbi çok güzel, engelli dostu çok merhametli inşallah Allah dostu Antalya'da yaşayan ziraat mühendisi Hülya Keleş hanımın yazdığı bu güzel bilgiyi paylaşmak istiyorum...

Celal




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder