7 Haziran 2017 Çarşamba

İmanımızı yenilemeliyiz

İmanımızı yenilemeliyiz
 

Evliyanın en büyüklerinden Behaeddin-i Buhari “kuddise sirruh” hazretleri, bir sohbetinde;
- Kardeşlerim, her gün mutlaka imanımızı tazelemeliyiz, buyurdu.

Sordular:
- İman nasıl tazelenir efendim?
- Kelime-i tevhidi söylemekle. Nitekim hadis-i şerifte; (La ilahe illallah diyerek imanınızı tazeleyiniz!) buyuruldu.

Şöyle devam etti:
- Günahlarımız ve uygunsuz işlerimiz için Allahü teâlâya tövbe etmeli, Ona yalvarmalıyız. Ancak bu tövbede acele etmek gerek.

- Neden efendim?
- Çünkü ölüm ani gelir. Belki, tövbe etmek için başka zamanımız olmaz. Hadis-i şerifte; (Sonra yaparım diyenler helak oldu) buyuruldu. Yani, iyi işleri geciktirenler, bugünün işini yarına bırakanlar aldandı, ziyan etti.

İyi ye, iyi çalış!
Bir gün de bazı sevdikleri gelip;
- Efendim, yemek ve içmekte bize tavsiyeniz nedir? diye sordular.

Cevabında;
- Bu hususta adaleti, yani orta halde olmayı gözetin, buyurdu. Yani gevşeklik verecek kadar çok yemeyin. İbadet yapamayacak kadar da, az yemeyin. Büyüklerimiz; (İyi ye, iyi çalış!) buyuruyorlar.

- Bu ne demek efendim?
- Yani ibadet ve iyilik yapmaya yardımcı olan her şey, iyi ve mübarektir. Bunları azaltanlar ise yasaktır.

Şöyle bitirdi:
- Her iyi işte, niyete dikkat etmeli, iyi niyet olmadıkça, o işi yapmamalıdır.

Allah dostları sevilmezse…
Bir gün sevdiklerine buyurdu ki:
- Allah dostlarını sevmeyen kimse, dünyaya meyil ve muhabbetten kurtulamaz.

Sordular:
- Ya onları severse efendim?
- O zaman kurtulur, buyurdu.

- Hikmeti nedir efendim?
- Çünkü onların kalblerinde dünya sevgisi yoktur. Onları sevenler de kavuşur bu nimete.
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder