26 Haziran 2018 Salı

En kıymetli şey

En kıymetli şey
 

Bir gün bazı sevdikleri;
- Dünyada en kıymetli şey nedir efendim? diye sordular Ebül Hasan-ı Harkani hazretlerine.

Cevaben;
- En kıymetli şey, Allah'ı unutmayan bir kalbdir, buyurdu.

Kalb kırmaktan sordular.
- Bir kimse, bir gün, akşama kadar kimseyi üzmezse, o günü, Resulullah efendimiz “aleyhisselam” ile geçirmiş gibidir, buyurdu. O günkü ibadetlerinden büyük sevap alır.

- Ya birini üzerse efendim? dediler.
- Bir mümini üzerse, o günkü ibadetlerinden hiçbir sevap kazanamaz. Allah rızası için, bir mümin kardeşini ziyaret ederse, yüz Hac sevabı kazanır.

Ve ekledi:
- Bu niyetle, bir ahbabına gitse, yüzbin altın sadaka sevabına kavuşur.

Başarılı olmak için

Bir gün de bazı gençler;
- Efendim, başarılı olmak için bize ne tavsiye edersiniz? diye sordular.

Cevaben;
- Kızmayın, kimseyi tenkit etmeyin, buyurdu.

Ve ekledi:
- Ayrıca güler yüzlü, tatlı dilli olun. Kalb kazanmaya bakın. Hepimiz yolcuyuz.

- Ne yolcusu efendim?
- Ahiret yolcusu. Ahiret yolcusunun gönül alması lazımdır çocuklar.

Günah işlemeyin!

Bir gün de sohbetinde;
- Ey insanlar! Gaflete gelmeyin ki, ahirette azap var, buyurdu.

Ve ekledi:
- Zira Cehennem insanları bekliyor.

Bir gün de;
- Dünya, hayaldir, buyurdu. Asıl kalacağımız yer, ahirettir.

- Bize tavsiyeniz nedir efendim? dediler.
- Önce, İslamiyet’i öğrenin. Sonra bildiğinize göre amel edin, buyurdu.

Ve ilave etti:
- Burada İslamiyet’e uyanlar, ahirette sonsuz nimetlere kavuşurlar.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder