8 Nisan 2015 Çarşamba

Faiz haram mıydı? Ben haram mı işliyordum?

Faiz haram mıydı? Ben haram mı işliyordum?
 

Faiz Oranları Değişmedi,
 
 
“İnebolu Devlet Yatılı Lisesi öğrencisiyken tek harçlığım devletten aldığımız aylık beş liraydı. Bu parayı tasarruf ediyor, kitabımı, defterimi bu parayla alıyordum. Artanı da faiziyle bir şeyler alabilirim düşüncesiyle bankaya yatırdım.

Kulak misafiri olduğum bir sohbette faizin haram olduğunu duydum. Faiz haram mıydı? Ben Allah’ın haram kıldığı şeye mi talip olmuştum? Hemen cüzdanımı alıp bankaya koştum, anaparamı çektim, Banka müdürünün ısrarına rağmen faizi almadım ve hesabımı kapattım. Hamdolsun, sonraki yıllarda çıkan finans kurumları sayesinde kazandığımı değerlendirebileceğim meşru bir yol da açıldı.

Fakirlikten geliyorum ama acaba faize tamah etseydim fakirlikten çıkabilir miydim? Bazı büyüklerimin servetlerini faizde nasıl erittiklerini, arttığını sandıkları paradan geriye kuruşlar kaldığını gözlerimle gördüm. Yaşadıklarımdan emin oldum ki Allah’ın haram kıldığına tamah eden mümini Allah yoklukla cezalandırıyor.”
 
​Yazar ​
Dr. Muhammed Bozdağ
 
Sevgili dostlar,

Bu kapitalist düzen de faizden kaçış yoktur, diye dönüşler aldım...
Ben sadece paylaştım, faiz konusunda görüşümü sorarsanız

Evet bizde kredi falan çektik, yani dolaylıda olsa faize bulaşıyoruz,
Ama ben çalışmadan bankadan gelen faizle yaşamaya karşıyım...

Yazar Dr Muhammed Bozdağ Fa​cebook sayfasından birçok attığım mesaja cevap yazdı.
Bence görüşünüzü ona yazarsanız size de cevap verebilir...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
​​


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder