2 Nisan 2015 Perşembe

Günün Menkıbesi: Duası makbul zattı

Günün Menkıbesi: Duası makbul zattı
 

Garip Baba “rahmetullahi aleyh”, Keşan’da yaşamış bir Allah dostu.

Bir gün, talebesinden biri geldi bu zatın yanına.
Ancak üzüntülüydü.

Mübarek zat, bir bakışta anladı iç halini ve sordu:
- Üzgün gibisin evlat.
- Evet hocam, üzgünüm biraz.

- Neden evladım?
- Bu gece rüyada babamı gördüm de.

- Hayırdır inşallah, nasıl gördün?
- Azap içindeydi efendim. Ne olur, dua edin de kurtulsun azaptan.

Buyurdu ki:
- Allah kerimdir evladım. Dilediğini elbette affeder.
Çocuk sevinerek gitti eve.

Ertesi gece yine gördü babasını.
Ama neşeli ve yeşillikler içindeydi bu defa.

Sordu hemen:
- Babacığım, nasıl kurtuldun azaptan?
- Garip Baba’nın duasıyla kurtuldum oğlum.

Uyandığında, şükretti Rabbine.


İhlas nedir?

Bu zat, “İhlas”tan bahsederdi sık sık.

Bir gün kendisine;
- Efendim, ihlas nedir? diye sordular.

Cevabında;
- İhlas, her işi, yalnız Allah için yapmaktır, buyurdu. Nice oruç tutanlar vardır ki, o oruçtan kârları, yalnız açlık ve susuzluk, nice ibadet yapanlar da vardır ki, kârları, sadece yorgunluktur.


İnsanların en akıllısı

Bir gün de, bir talebesi;
- Efendim, insanların en akıllıları kimlerdir? diye sordu.

Cevaben;
- Zahidlerdir, buyurdu.

- Zahidler mi efendim? Neden?
- Çünkü onlar dünyaya kıymet vermez. Dünyaya düşkün olmamaları, akıllı olduklarını gösterir.

Ve ilave etti:
- “Akıllı insan”, önce ahiretini düşünür evladım. Orası için hazırlık yapar şimdiden.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder