9 Nisan 2015 Perşembe

GÜZEL GEÇİMİN SIRRI

GÜZEL GEÇİMİN SIRRI

Büyük veli İmam Şa’ranî k.s. güzel geçimin sırrını şöyle açıklar:

“ Mümin kardeşim!

Eğer sen hanımının doğru, güzel huylu ve ahlâklı olmasını istiyorsan, kendin yüce Allah’a karşı doğru olmaya bak.

Birçok insan bunu bilmediklerinden ve kendi nefslerinin huylarına bakmadan hanımının ahlâkından şikâyet etmekte.

Eğer bu inceliği bilmiş olsalardı önce kendi kusurlarına bakar, onları düzeltir ve böylece hanımlarının kötü ahlâkı da kendiliğinden düzelmiş olurdu.

Allah kendisinden razı olsun, ben bu durumu kendi ailem üzerinde çok denedim.

Ben ne zaman açık veya gizli bir kusur işlesem bunun hemen onda bir yansımasını görürdüm.

Halbuki o gerçekte güzel ahlâklı bir kadındı. Ancak ben değişince o da elinde olmadan değişiyordu.

Buna çok defa şahit oldum.

Bunun için hanımımda sevmediğim bir hareket görsem hemen kendimi kontrol ederdim.

Onun benim yüzümden değiştiğini düşünürdüm.

Ben kendime çeki düzen verince onun da kendiliğinden düzeldiğini görürdüm. ”

S. Muhammed Saki Erol, Aile Saadeti



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder