25 Haziran 2016 Cumartesi

Bir hasta, ilacını bilse ama kullanmasa iyi olabilir mi oğlum?

Bir hasta, ilacını bilse ama kullanmasa iyi olabilir mi oğlum?


Namaz
​​
Siirt evliyasından Şeyh Türki hazretlerine gencin biri sordu;

-Efendim, ben namazlarımı muntazam kılıyorum, ama hiç lezzet alamıyorum, Sebep nedir acaba?

Mübarek, şefkatle baktı gence :
...
-Rabbini , yalnız namazda değil, her zaman hatırla evladım.
Genç anlayamadı:

-Nasıl hocam ?

-Günahları terk edersen, namazlarından lezzet alırsın.

*********************

İslâm alimlerinden ve evliyanın büyüklerinden Ahmet Mekkî Efendi hazretlerine bir gün günahlar içinde olan bir genç gelip;

- Efendim, hiç huzurum yok,sürekli içim sıkılıyor, diye dert yandı.
Mübarek sordu:
- Neden sıkılıyorsun oğlum?
- Bilmiyorum hocam. Devamlı bir huzursuzluk var içimde.

- Evladım, Allahü Teâlânın emir ve yasaklarına göre yaşarsan, huzurlu olursun. Huzursuzluk, Allah'tan uzak olmaktan, günah işlemekten,namaz kılmamaktan ileri gelir.
Ve sordu:

- Evinizde, Ehli sünnet alimleri’nin, Allah dostlarının yazdığı kitaplar var mı evladım?
- Var hocam .

- Peki okumuyor musun o kitapları?
- Malesef efendim, okumuyorum.

- Vah vah! Güzelim kitapları raflarda hapsettin öyle mi? Bir hasta, ilacını bilse ama kullanmasa iyi olabilir mi oğlum?
- Olamaz hocam.

- İşte senin halin de buna benziyor. İlacın var, kullanmıyorsun. Bir ilaç kullanılmıyorsa, evde bulunmasının ne faydası olur? O kitapları okuyup tatbik edersen, kurtulursun sıkıntıdan.

 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder