29 Haziran 2015 Pazartesi

Kadir Gecesi Nasıl Yakalanır?

Kadir Gecesi Nasıl Yakalanır?

 
Kadir Gecesi  Nasıl Yakalanır?
h.gultekin@meydangazetesi.com.tr
26 Haziran 2015, 00:23



Bir insan, Ramazan-ı şerifi, gecelerini ibadetle, gündüzlerini de oruçla geçirirse, Kadir Gecesi'nde vaat edilen ilâhî lütuflar onun için söz konusu olabilir. Dolayısıyla bütün bir seneyi ibadetle geçirmiş gibi olur.
 
Ramazan-ı şerifi tastamam ihyâ eden bir insan için Efendimiz (sav): "İnanarak ve aynı zamanda sevabını da Allah'tan bekleyerek tutarsa, işlediği bütün günahları Allah (cc) affeder" buyurur.
 
Demek bu türlü mübarek ibadetlerde insanın niyeti çok önemli ki, bu niyetine göre Allah (cc) bazen bire on, bazen yüz ve bazen de milyon veriyor. Tabiî böyle bir sevap katlaması, o insanın ömrünün senelerini aşar.
 
Bunu küçük bir misalle anlatmak gerekirse, diyelim ki Ramazan-ı şerifte Kadir Gecesi'ni yakaladınız. Bu, bin ay hesabına göre seksen sene yapar. Buna göre, o insan sanki seksen sene yaşamış gibi sevap kazanır; başka bir ifadeyle, bin ay namaz kılmış, bin ay oruç tutmuş gibi olur. Bu ise, bir insanın ömrünü aşkın bir şeydir.

Allah Rızası

Cüneyd-i Bağdadi hazretlerine, “İhlâsı kimden öğrendiniz?” diye sorulunca şöyle cevap verir:
 
“Mekke-i Mükerreme'de harçlıksız kalmıştım. Basra'dan para bekliyordum ama gelmemişti. Saçım sakalım çok uzamıştı. Bir berbere girdim ve ‘Peşin peşin söyleyeyim param yok, Allah rızası için saçlarımı düzeltebilir misin?’ dedim.
 
Berber o anda mevki sahibi birini tıraş etmekteydi. Onu bırakıp bana başladı. Adam itiraz edince berber ‘Kusura bakmayınız efendim. Sizi ücreti mukabilinde tıraş ediyorum ama bu genç Allah rızası için istedi’ diye cevap verdi.
 
Berber dahasını da yaptı, bana harçlık verdi. Aradan birkaç gün geçti, beklediğim para geldi. Ona ücretini götürdüğümde: ‘Asla alamam. Allah'ın rızası senin vereceğinden daha değerli’ dedi.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder