15 Mart 2016 Salı

BUNLARLA VAKİT GEÇİRME

BUNLARLA VAKİT GEÇİRME

Bağdad evliyasından bir zata bir arkadaşı dedi ki;

"En sevdiğin taleben hakkında neler duydum bir bilsen?"

Mübarek zat, bunu söyleyene:

"Sana üç şey soracağım:

1- Bana söyleyeceğin şeyin doğru olduğuna yemin eder misin?" dedi. Adam:
"Hayır, sadece birisinden duydum" dedi.

Mübarek zat:

2- Talebem hakkında bana söylemek istediğin şey, iyi bir şey mi?" dedi. Adam:
"Hayır, iyi bir şey değil" dedi.

Mübarek zat:

3-Bana söyleyeceğin şeyin, bana faydası var mı?" Adam:
"Hayır, değil" dedi.

Mübarek zat:

"Eğer, bana söyleyeceğin şeyin doğru olduğundan emin değilsen, iyi bir şey değilse, bana faydası yoksa bana niye söyleyesin ki?

Benim böyle şeyleri dinleyecek zamanım yok. Sen de altından kıymetli vaktini bunlarla harcayıp gıybet günahına girme." buyurdu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder