8 Eylül 2016 Perşembe

DAHA KIYMETLİ BİR ŞEY YOKTUR

DAHA KIYMETLİ BİR ŞEY YOKTUR

Mevlana Celaleddin-i Rumi "kuddise sirruh" hazretleri, Mesnevi'de anlatır:

Birisi: "Acayip şey" dedi. "Ayaz'ın güzelliği yok, Sultan Mahmud bunun nesini beğeniyor? Bir gülün rengi, kokusu olmazsa, onun sevdasından çırpınan bülbüle şaşılır!"

Bu sözü Sultan Mahmud'a naklettiler. Buna canı pek sıkılan Sultan Mahmud: "Ben Ayazın yüzünü değil; ahlâkını beğeniyorum" dedi. Bunu isbat için de, fırsat kollamaya başladı.

Nihayet bir sefere giderken, dar bir geçitte bir deve yıkıldı, üzerindeki inci dolu sandık kırıldı. Sultan Mahmud, bu hâli görünce: "Yağmadır, alan alsın!" dedi.

Sultan Mahmud'un, "Yağmadır!" demesi üzerine maiyetindekiler yağmaya koşarak padişahtan ayrıldılar. Padişahın yanında yalnız Ayaz kaldı.

Sultan Mahmud Ayaz'ı görünce: "Yağmadan sen ne getirdin bakalım?" dedi.

Ayaz cevap verdi:
"Padişahım, hiçbir şey almadım, yanınızdan bir an ayrılmadım. O nimet beni sizin hizmetinizden alıkoyamadı. Benim için en kıymetli şey, ne inci-mercan, ne de altın-gümüşdür. Benim için, sizin hizmetinizden daha kıymetli bir şey yoktur."


Sultan Mahmud bunu işitince, herkesi çağırdı:
"Hepiniz beni bırakıp incilerin peşine koştu. Sadece Ayaz burada kaldı.
Şimdi anladınız mı niçin Ayaz'ı seviyorum?

Huzur Pınarı 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder