16 Mayıs 2013 Perşembe

İslâm Toplumu

İslâm Toplumu

Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Kim zerre miktarı hayır yapmışsa onu görür. Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu görür.” (Zilzâl, 7-8)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Din kardeşini güler yüzle karşılamak gibi (tabiî) bir iyiliği bile sakın küçük görme!” (Müslim, Birr 144. Ebû Dâvûd, Libâs 24; Tirmizî, Et’ime 30)

Ebû Zer Cündeb İbni Cünâde (ra) şöyle dedi:
“-Ey Allah’ın Resûlü! Hangi amel daha üstündür?” dedim.
“-Allah’a iman ve Allah yolunda cihaddır” buyurdu. Ben:
“-Hangi (esir veya) köle (yi âzat etmek) daha faziletlidir?” dedim.
“-Sahiplerine göre en kıymetli ve bedeli en yüksek olanı buyurdu.
“-(Cihad ve köle âzâdını) yapamazsam?” dedim.
“-(Bir) iş yapana yardım edersin veya işini beceremeyenin işini görürsün” buyurdu.
“-Ey Allah’ın Resûlü! Bunlardan hiçbirini yapamazsam?” dedim.
“-İnsanlara zarar vermezsin. Zira bu da kendi kendine iyilik etmen demektir” buyurdu. (Buhârî, Itk 2; Müslim, Îmân 136)
 

--


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder