31 Temmuz 2013 Çarşamba

İyiliği Emret ve Kötülükten Men Et

İyiliği Emret ve Kötülükten Men Et

Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Ey îman edenler! Siz kendinize bakın. Siz doğru yolda olduğunuz taktirde sapan kimse size zarar vermez. Hepinizin dönüşü Allah’adır. O, size yaptıklarınızı haber verecektir.”(Mâide, 105)

Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Sizden kim bir kötülük görürse gücü yetiyorsa onu eliyle değiştirsin. Buna gücü yetmezse diliyle değiştirsin, buna da güç yetiremezse kalbiyle buğzetsin.” (Müslim, Îman, 78)

Hz. Ebû Bekir Sıddîk (ra) bir gün minberde şöyle söylemiştir: “Ey insanlar, siz bu âyeti okuyorsunuz fakat yanlış anlayıp esas maksadının ne olduğunu bilmiyorsunuz. Ben ise Rasûlullah (sav)’in şöyle buyurduğunu işittim: “Eğer insanlar, bir kötülüğü görür de onu düzeltmezlerse Allah onları toptan cezâlandırır.” (İbn Mâce, Fiten, 20; Müsned, I,2)

Bu nedenle iyiliği emredin, kötülükten nehyedin ve bu âyeti yanlış anlayıp aldanmayın. Sonra içinizden bazıları kalkıp “Ben kendime bakarım (başkaları neme lazım)” demesin! Vallahi, ya iyiliği emredip kötülükten sakındırırsınız ya da Allah başınıza en şerlilerinizi musallat eder. Onlar da size en acı eziyet ve azâbı tattırırlar. O zaman en hayırlılarınız bile dua etse duaları kabul olunmaz.”

Eğer bir adama, “neden iyiliği emretmiyorsun?” diye sorulduğunda “Bana ne!” veya bir adama “Filana emr-i bi’l ma’ruf yap.” denilse de o: “O bana ne yapmış ki? Benim onunla işim olmaz,” ya da “Benim o lüzumsuzla ne işim olur?” dese o kişinin küfre girmiş olmasından korkulur.

--
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder