31 Temmuz 2013 Çarşamba

Allah Sevgisi ve Oruç

Sevgili Efkan Vural hocam siz benim ilham aldığım örnek bir müminsiniz...

Yine okurken ruhumun lezzet aldığı harika bir yazı yazmışsınız. Allah razı olsun. Yüreğinize sağlık.

Ben sizi seviyorum, inşallah Rabbimizin birbirini sevenler nerede sorusuna melekler işte Celal ve Efkan burada! derler... inşallah


Allah Sevgisi ve Oruç

Allah Sevgisi ve Oruç
 


Sevgi insanlara doğuştan verilmiş bir duygudur. Sevgi toplumda huzur ve güveni sağlar. Bütün sevgilerin kaynağı Allah sevgisidir. Allah sevgisine ulaşabilmek için, onun emirlerine uymak ve yasaklarından kaçınmak gerekir. Müslüman sevdiğini Allah için sevmeli; sevmediğini de yine Allah için sevmemelidir.

Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuştur:

“Allah Teala kıyamet gününde: Benim için birbirini sevenler nerede? Onları gölgemden başka gölge bulunmayan bir günde Arş’ın gölgesinde gölgelendireceğim, buyurmuştur.” (Müslim, birr ve sıla, 161)

Yüce Allah’ı seven bir kimse, Onun Peygamberine tabi olmalı, Peygamberin yaptıklarını yapmalıdır.

Allah şöyle buyurmaktadır:

“(Rasulüm) deki: Eğer siz Allah’ı seviyorsanız hemen bana uyun ki, Allah’ta sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın.” (Al-i  İmran suresi, 31. ayet )

Bir Mü’min öncelikle Allah’a inanmalı ve Onu sevmelidir. Kişi sevdiği bir kimsenin her istediğini türlü zorluklara rağmen yerine getirir. Ona karşı olan sevgisini hiçbir zaman yitirmek istemez.

O halde bizler Allah’ın sevgisini kazanmak için Onun bize emrettiği ibadetleri yapmalıyız. Namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerimizi aksatmamalıyız.

Mübarek Ramazan ayında özrümüz yoksa oruç tutmalıyız. Orucu sırf Allah rızası için tutmalıyız. Allah bize bunca nimet verdi. Bizde ona  Oruç tutarak, şükrümüzü göstermeliyiz.

İnsan oğlu sevdiği bir kimse çin neler yapmaz ki, tıpkı çok değerli Konyalı komşum Celal Çelik ‘in gençliğinde sevgilisine kasabadan sıcak yaz gününde yürüyerek çikolata getirmesi gibi. Dilerseniz bunu Celal Çelik’in bana gönderdiği  e-posta mail’i ile  ifade edelim.

Ben 24 yıl önce sevdiğim kız, çikolatayı sevdiği için 40 derece sıcakta 3 km yürüyerek kasabadan köye çikolata götürmüştüm. Aşk fedakarlıkmış. O seviyor diye kırk derece sıcak bir yaz günü üç km yürüyüp kasabadan köye çikolata getirmiştim. Hatta erimesin diye çok uğraşmıştım. Ve kestirmeden tarlalardan hızlıca köye yürümüştüm. Sezen Aksu’nun şarkısında söylediği gibi: “Aşk için ölmeli, aşk o zaman aşk”

Bakın Sevgili Celal Çelik bundan 24 yıl önce sevdiği kimse için yapmış olduğu davranışı hatırlayarak, engelli ve şeker hastası olmasına rağmen Çok sevdiği Rabbine sevgisini oruç tutarak göstermek istiyor.

Bana gönderdiği mailin devamında Celal Çelik şu can alıcı yorumu yapmaktadır.

“ Beşeri aşk için bu fedekarlığı yaptım da, ya benim aşkım ilahi aşk deyip bu hastalıkla ve şekerimde varken haftada iki gün orucu bana çok görmeyin. Zorlanırsan bırak demeyin. Oruç; sevdiğin için neler yaparsın sorusuna Mü’minin verdiği en samimi cevaptır.”

Sağlıklı insanlar olarak, Friedreich Ataksisi ve şeker hastası bir kardeşimizin bu inanç ve düşüncesi hepimize örnek olmalı.

Peygamberimiz Hz.Muhammed (s.a.v) oruçla ilgili şöyle buyurmaktadır:

“Aziz ve Celil olan Allah: “Adem oğlunun her işi kendisi içindir. Oruç müstesna, O doğrudan doğruya bana edilen (gösterişten uzak) bir ibadettir. Onun mükafatını da doğrudan doğruya ben veririm.”  buyurdu “ (Buhari, savm, 9)

“Bir kimse Ramazanın faziletine inanarak ve sevabını Allahtan umarak oruç tutarsa geçmiş günahları bağışlanır.” (Buhari, savm, 6.)

Evet Yüce Allahın sevgisini kazanmak için bol bol ibadet  ederek, güzel davranışlar sergilemeliyiz…

EFKAN VURAL

http://blog.milliyet.com.tr/allah-sevgisi-ve-oruc/Blog/?BlogNo=424299



 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder