18 Temmuz 2013 Perşembe

Şeytanın Esiri Olmayın!

Şeytanın Esiri Olmayın!
Cenâb-ı Hak buyuruyor:
“Şeytanların kimin üzerine ineceğini size haber vereyim mi? Onlar, yalana, günaha ve iftirâya düşkün olan herkesin üstüne inerler. Bunlar, (şeytanlara) kulak verirler ve onların çoğu yalancıdırlar. (Şuarâ, 221-223)
Rasûlullah (sav) buyurdular:

“Muhakkak ki şeytanın ve meleğin insanoğlunun kalbi üzerinde yönlendirici tesiri vardır. Şeytanın tesiri kötülüğe sevketmeye ve hakkı yalanlamaya, meleğin tesiri ise hayra doğru ve hakkı tasdik etmeye yöneliktir.

Meleğe ait tesiri gönlünde hisseden kimse bunu Allah’tan bilsin ve Allah’a hamd etsin. Kendisini kötülük tarafına çekmeye çalışan bir tesir hisseden kimse de kovulmuş şeytanın şerrinden Cenâb-ı Hakk’a sığınsın.” (Ahmed, I, 465, 435; III, 397; İbn-i Mâce, Mukaddime, 1)
Efendimiz (sav) şu mühim noktaya dikkatlerimizi çeker:
“İblis tahtını suyun/denizin üzerine kurar, orayı merkez edinir. Sonra askerlerini dünyanın her tarafına salar. Ona en yakın ve en sevimli asker, en büyük fitneyi koparandır. Askerlerinden biri gelip:

“-Bugün ben şöyle şöyle yaptım!” der. İblis:

“-Hiç bir şey yapmamışsın!” karşılığını verir. Bir diğeri gelir:

“-Ben birinin yakasına yapıştım ve hanımıyla arasını açıncaya kadar peşini bırakmadım» der. Bunun üzerine İblis onu kendine yaklaştırır, kucaklayıp boynuna sarılır ve:

“-Sen ne iyisin, ne güzelsin!” der.” (Müslim, Münâfıkîn, 67)
 

--

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder