27 Ekim 2016 Perşembe

Neydi hayatı yaşamak?

Neydi hayatı yaşamak?

Yaş olmuş 30, 40, 50 .. ne fark eder ki  .. Allahdan uzak bir ömür geçiyorsa.. bedbaht olmuş bir yaşamdır..
demiştik..



Bulunduğumuz ortamda hemen yanı başımızda kalabalık bir grup sohbet ediyor
Rahatsız edercesine sesli..
İçlerinden birisi..
Ben diyor;  sanki rüya aleminde yaşıyordum.
Yıllarca çocuk bak büyüt, okut.. neyse ki rüyadan uyandım 
Artık bundan sonra hayatımı yaşayacağım.

Neydi hayatı yaşamak? 
 
Günü gün etmek, emekliliğin tadını çıkarmak mıydı?
Çocukları  büyütünce  yaşam bize ait mi oluyordu..
İnsanın kendine zaman ayırmaya başlaması her gün bir yerde gezip yemek yemesi.. rüyadan uyanmak değil.. tam manası ile rüyada olmaktır..

Okumuyoruz dostlar.. 
İlmimiz yok..
 
İlim sahibi olsak bilmez miyiz Peygamber efendimiz as 'ın ''İnsanlar uykudadır, ölünce uyanırlar '' sözünü..
Düşünmez miyiz? akletmez miyiz
Yarın ahiret var.. 
Bütün gün televizyon izlesek, değişik mekanlarda gezsek
eğlensek.. ALLAH adına bir salih amel işlemesek.. emirleri yerine getirmesek..
 
Ne deriz acaba o çok zorlu günde?
Emekliydim yorulmuştum, dinlenmeyi  boş boş gezmeyi günümü gün etmeyi kendime hakmı gördüm deriz..
Ya da miskin miskin oturup ölümü mü bekledim deriz? 
Oku, Yaradan Rabbini adıyla ''Oku '' buyuran Rabbimiz sormaz mı
Neden okumadın? neden öğüt almadın diye..
 ALLAH bildiriyor Kuranda..

Onlar orada: "Rabbimiz! Bizi çıkar da yapmakta olduklarımızdan farklı olarak salih amel işleyelim" diye feryad ederler. Size öğüt alacak olanın öğüt alabileceği kadar bir ömür vermemiş miydik? 
Size uyarıcı gelmişti. Artık tadın (azabı); zalimler için hiçbir yardımcı yoktur. Fatır suresi- 37 
 
Bilmiyorduk diyebilir miyiz?
Her gün gazete okurken, tv başında haber izlemekle saatleri geçirirken, elimiz duvarda asılı Kurana gitmiyorsa..
Açıp da içini benden ne istiyor Rabbim demiyorsak..
Evet biz gerçekten de rüyadayız.. !!

Dua edelim son nefes gelmeden yöneliş olsun.
Tevbe edelim yeni başlangıçlar için..
Nasıl istiyorsa güzel ALLAHımız öyle yaşayalım inşaAllah

O gün bahane yok.. 
Mezarlıklar.. emekliğini bekleyip de dini yaşayacak
olanlarla dolu..
 
Işık olsun, idark olsun inşaALlah.. 
Her nereden okunuyorsak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder