4 Kasım 2013 Pazartesi

'Yetim ağladığında gökler titrer'

'Yetim ağladığında gökler titrer'

 
4 Kasım 2013
 
- HABERLER Magazin İSTANBUL
 
Afrika’da açlık, iç savaş ve çatışmalar sonucu yetim ve öksüz kalan binlerce çocuk var. Yağmur Dergisi ve Kimse Yok mu Derneği, o yetimlerin yüzünü güldürecek bir projeye imza attı. Ünlü isimlerin seslendirdiği şiirlerin yer aldığı ‘Göklerin Titreyişi’ adlı albümün geliri Afrikalı çocuklara gönderilecek.
 
 
Afrikalı yetimlerin yüzünü güldürecek ‘1 Şiir 1 Yetim’ projesi, dün görücüye çıktı. Yağmur Dergisi’nde yayımlanan şiirleri, tanınmış yorumcuların okuduğu ‘Göklerin Titreyişi’ adlı albümün galası dün Çemberlitaş Fırat Kültür Merkezi’nde yapıldı. Albümde şiir okuyan sanatçıların yanı sıra çok sayıda davetlinin katıldığı programın sunuculuğunu Ahmet Bozkuş üstlendi. Proje hakkında bilgi veren Yağmur Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Hasan Ahmet Gökçe de,
 
“Yetimlere el uzatmak sorumluluk sahibi her insanın en önemli vazifelerindendir. Yağmur Dergisi olarak biz de üzerimize düşeni yapma adına bir adım attık.” dedi.  Sanatçıların projeye destek vermelerinin kendilerini ayrıca sevindirdiğini belirten Gökçe,
 
“Bu sevincimiz yetimlerin de sevinci olsun temennisindeyiz.” yorumunu yaptı. Kimse Yok mu Genel Başkanı İsmail Cingöz de,
 
“1 Şiir 1 Yetim projesini yapımcılar bana izin verse ‘Bir Şiir Bin Yetim’ olarak söylemek istiyorum. Çok değerli bir sanatçı duyarlılığıyla karşı karşıyayız.  Bir şeyi duymak çok önemlidir ama duyduğunu duyurabilmek çok daha önemlidir.” diye konuştu. Albümün gelirleri Kimse Yok mu Derneği aracılığıyla Afrikalı yetimlere ulaşacak.
 
 
    Albümün isminin hadis-i şeriften yola çıkılarak konduğunu söyleyen Ahmet Bozkuş,
 
“Bir yetim ağladığında gökler titrer. Bir yetimin başını okşamanın şiirden daha naif, daha zarif bir yolu olamaz. Normalde şiir hüzünlendirir ağlatır belki ama burada bu albüm yetimlerin yüzünü güldürecek, bununla beraber bizlerin de yüzü gülecek diye inanıyorum. Böyle bir projenin içerisinde bulunmak çok güzel.” yorumunu yaptı. Yetimlerle ilgili tüm projelerde yer alabileceğini, bu yüzden proje daveti kendisine geldiğinde çok heyecanlandığını belirten Talha Bora Öge ise,
 
“Bu bir nasip meselesi. Bu projenin herhangi bir yerinde olmayı isterdim. Allah bana sesimle burada olmayı nasip etti.” dedi. İkbal Gürpınar ise, 
 
“Kimse Yok mu Derneği’nin adının geçtiği her yere koşa koşa giderim. Şimdi bir yetimhane yaptırma sözünü de veriyorum.” dedi.  Projeye şiirleri ve sesleriyle destek veren çok sayıda sanatçı ve davetlinin katıldığı galada Proje Koordinatörü Ziya Paşa Akyürek de vardı.
 
Umut Mürare, Bedirhan Gökçe, Serdar Tuncer, İbrahim Sadri, Dursun Ali Erzincanlı, İkbal Gürpınar, Gökmen, Emrah Yardımcı, Reha Yeprem, Asım Yıldırım, Ahmet Bozkuş, Talha Bora Öge, Mesut Baran, İnanç Ömer Benlioğlu, Minik Dualar Grubu ve Saniye Öztürk, albümde şiirleriyle yer alan isimler.
 
Fethullah Gülen Hocaefendi, Yavuz Bülent Bakiler, Yaşar Beçene, Hasan Çağlayan, Ziya Paşa Akyürek,  Kalender Yıldız, Ali Osman Dönmez gibi isimlerin şiirlerinin  yer aldığı albüm elli bin adet sattı.
 
Albümün aranjörlüğünü Murat Göğebakan, Eşref Ziya, Dursun Ali Erzincanlı ve Engin Noyan yaptı. Albümün yönetmenliğini ise Umut Mürare üstlendi.

http://www.zaman.com.tr/magazin_yetim-agladiginda-gokler-titrer_2161524.html

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder