18 Kasım 2013 Pazartesi

Nasıl Girsin Cennete Bir Gönüle Giremeyen?

Burcu Ercivan
 
Nasıl Girsin Cennete Bir Gönüle Giremeyen?
 
Burcu Ercivan
 
 
Bir yolunu bulup her yerde Allah'ı anlatmak lazım. Bu aralar tek kafa yorduğum konu bu kardeşlerim. Daha fazla neler yapabilirim diye düşünürken, siz kardeşlerimeyazarken buldum kendimi…
 
 
Sosyal medya acayip bir mecra. Hayırlı bir yolda kullanırsan çok işine yarıyor. Ben sosyal medyayı senelerce bomboş şeyler için kullandığımı fark ettim. Ama ihsanı bol olan Rabbim, lütfu ile ihsan etti bu fakire…
 
 
Sosyal medya aracılığıyla, Allah yolunda çok tatlı kardeşler edindim. Buluştum, iftar ettim, yan yana namaz kıldım. O kadar lezzetli ki, size anlatamam. Tertemiz yüreklerden tertemiz dualar aldım, elhamdülillah. 'Müminler yalnızca kardeştirler / Hucurat10'' Allah zül Celal’in bu ayetinin kalbimde zuhur ettiğini hissediyorum. Elimden gelse dünyada ki bütün Müslüman kardeşlerimi kucaklayacağım.

Bu mümkün olmuyor, bende 'dua' ediyorum.
Çünkü kardeşlik; hiç tanımadığın birine içinden gele gele dua etmektir...
Sonuçta hepimiz Hz. Muhammed (sav) ümmeti değil miyiz?
Anne-babalarımı farklı olsa da, biz ‘Kalu Bela’dan beri kardeşiz…
 
 
Ama kardeşliğimizi suistimal edenler, bizi birbirimize düşürmek isteyen şeytanla sözleşmiş insanlar var. Birlik beraberliğimizi bozmak, aramıza nifak sokmak istiyorlar. Habil ile Kabil'den gelen damarı içimizde hortlatmaya çalışıyorlar.

Hakiki mü’minler zaten bu oyuna alet olmazlar, olmayacaklar. Her zaman söylüyorum; biz milliyetçi değiliz ümmetçiyiz! Bizim ümmet takıntımız var. Çünkü hiç bir millet bir diğerinden üstün değildir. Biz bunu kainatın en büyük öğretmeni Peygamberimiz aleyhisselatü vesselam dan öğrendik.
 
(Siyahın beyaza, beyazın da siyaha üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak TAKVA iledir.)
 
 
''Birbirinizi sevmedikçe, gerçekten iman etmiş olamazsınız" [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]
 
Biz bu hadisleri tanıyoruz, gerisi bize sinek vızıltısı gibi kalır. Bu yüzden birbirimizi sevmeliyiz. Birlikten kuvvet doğar. Bunu onlara göstermeliyiz. Birbirini sevmeyenler bölüşemez bir dağı, birbirini sevenler bölüşürler bir dalı...
 
 
Hem Nasıl girsin cennete, bir gönüle giremeyen.. Peygamberimizin (sav) bir hadisi var ki beni benden alıyor. Belki de bu yola çıkmamda ki ‘en büyük sebep’ bu hadisteki müjde oldu;
 
''Allah'ın kulları arasında bir grup var ki, onlar ne Peygamberlerdir ne de şehitlerdir. Üstelik kıyamet günü Allah indinde ki makamlarının yücelikleri sebebiyle Peygamberler de şehitler de onlara gıpta ederler.

Onlar aralarında ne kan bağı ne de birbirlerine bağışladıkları bir mal olmadığı halde, Kur’an’daki kardeşlik hatırına, halnızca Allah için birbirlerini severler. Allah'a yemin ederim, onların yüzleri mutlaka nurdur. Onlar bir nur üzerinedirler. Halk korkarken onlar korkmazlar. İnsanlar üzülürken onlar üzülmezler..''
 
 
Peygamberin SAV sözü senettir dedim ve başladım sevmeye…
 
 
Size başımdan geçen, hayatım boyunca unutmayacağım bir olayı anlatmak istiyorum. Sosyal medyadan tanıştığım (şuan ahretliğim oldu) Allah için sevdiğim bir kardeşimi ilk defa görmek için yola çıktım.Bir buçuk iki saatlik bir yoldu. Bütün yol boyunca Kabe’ye gidiyorum diye diye gittim.

Sonuçta Allah için sevmek diğer sevgilerden farklıydı. İnanır mısınız dönüşte zem zem suyu ve hurma ile döndüm. Evet yanlış duymadınız. Kardeşimin anne ve babası yeni umreden gelmiş, onlar getirmişti kardeşimde bana… Bana uzattığında gözlerimden yaşlar akmaya başladı. Dönüş yolunu ağlayarak döndüm.

Bu bana yüce Allah'ın: "Evet kulum! sen Kabe’ye gittin " deme şekliydi, şükrettim…
Şimdi dualarının en kıyak yerini bana ayıran bir kardeşim var, elhamdülillah…
 
 
Allah size mesajlarını bu şekilde gönderir. Yeter ki hattınız her daim açık olsun. Yeter ki arayan aradığında sizi evde bulsun…
 
 
Siz de Kabe olan gönüllere girin. Birbirinizi Allah rızası için sevin. Kabe insanın kalbindedir ve her insanın kalbi Kabe’dir. Çünkü Kabe’yi Hz. İbrahim yapmış, kalbi ise Allah yaratmıştır…
 
 
"Yunus derki Ey Hoca / İstersen var bin hacca / Hepisinden iyice / Bir gönüle girmektir..."
 
Selam ve dua ile…
 
 
Tarih : 12.11.2013 Kaynak : Risale Ajans
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder