23 Kasım 2013 Cumartesi

II.Abdülhamid Han diyor ki

II.Abdülhamid Han diyor ki
 

 
 
"33 sene devletim ve milletim için çalıştım. Elimden geldiği kadar hizmet ettim. Hâkimim Allah, bunu muakeme edecek ise Resulullah'tır. Bu memleketi nasıl bulduysam öyle teslim ediyorum. "Hiç kimseye bir karış toprak vermedim. Hizmetimi anca...k Allah'ın takdirine bırakıyorum. Ne çare ki düşmanlarım bütün hizmetime kara çarşaf örmek istediler ve muvaffak da oldular."

II.Abdülhamid Han


2. ABDÜLHAMİTİ 1909'TE DARBEYLE YIKTILAR. (1876 - 1909)

ABDULHAMİT GİTTİKTEN SONRA OSMANLI ANCAK 12 YIL DEVAM ETTİ. KOSKOCA İMPARATORLUK DAĞILDI. 

II. Abdülhamid 24 Nisan 1909’da tahttan indirildi, vefat ettiği 10 Şubat 1918’de ise Jön Türklere devrettiği, yüzölçümü neredeyse 5 milyon kilometrekareye ulaşan koca imparatorluk kayıplara karışmış sayılırdı. “Hürriyet kahramanı” Enver Paşa’nın ülkeden kaçmadan evvel, yaveri Mersinli Cemal Paşa’ya yaptığı şu acı itiraf, İttihatçıların nasıl büyük bir oyuna geldiklerini geç de olsa fark ettiklerini göstermektedir:

“Turan yapacaktık, viran olduk. Bizim en büyük günahımız, Sultan Hamid’i anlayamamaktır. Yazık Paşam, çok yazık! Siyonistlere alet olduk ve onların hıyanetine uğradık!”



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder