5 Temmuz 2015 Pazar

Tut Beni Ey Oruç

Tut Beni Ey Oruç
        
Burcu Ercivan
Tut Beni Ey Oruç
Burcu Ercivan


Hoş geldin Ey Sultanım.. Sen bize Allah'ın emaneti Peygamberimizin (salllallahu aleyhi vessellem) yadigarısın.

Başımızın tacı evlerimizin beklenen misafirisin..

Hoş geldin.. Çocukluğumun şen sesi davul , uykumun arasında duyduğum en tatlı sesti..

Evlerden gelen kaşık sesleri içimi coşturan şeydi. Çocukluk hali o an içimden bu kadar insan aynı saatte kalkıp nasıl yemek yiyor diyordum..

Şimdi çok iyi anlıyorum ki ; dünya da ki başka hiç bir DİN , insanın tatlı uykusundan uyandırmaya cesaret edemez.. İşte geldi yine o mübarek ay. Bizleri Ramazan-ı Şerife tekrar eriştiren Rabbimize sonsuz hamd olsun. Affedilmek için bir vesilemiz daha var , elhamdülillah. Allah için aç olmak..

Mesele aç kalmak değil aslında azizim. Bütün azaların ile oruç tutmak gerekiyor.

Oruç ; midenin aç kalması değildir.

Oruç ; Gözün harama bakmaması , dilin zina ve gıybetten uzak durması , kalbin her an Allah'ı hatırlamasıdır.. Rabbimizin Rezzak isminin ne kadar değerli olduğunu açken çok daha iyi anlıyoruz. Açın halini de..

Ben oruç'u ihram'a benzetiyorum. Umreye gidenler bilirler. İhram; Helal olan şeylerinde bir süreliğine Allah için terkedilmesi halidir. Oruçluyken de hal böyle olmuyor mu? Sana helal olan su ,ekmek ,yemek.. hepsini ALLAH cc. rızası için belirli bir süreye kadar ağzına koymuyorsun. Önünde duruyor sen dokunmuyorsun.. Bunun ALLAH cc. katında ki değerini tahmin edebiliyor musun? Cennette böyle işte. Bazı şeylerden vazgeçmedikçe oraya giremiyorsun. Sevgi ispat ister , sevgini ispat ediyorsun.

Diyorsun ki; ''Allah'ım seni o kadar çok seviyorum ki , değil senin için haram olandan helal olandan bile vazgeçerim'' diyorsun.. Ramazan geliyor diye sevinmek imandandır.

Ama şu sözleri de duymanız kaçılmaz oluyor bazen maalesef ; ''Üff bu sıcakta nasıl tutucaz? , 15 saat susuz kalmak çok zor! '' Tabi hiç tutmayanlarda var. Bu güzelliği hayatında yaşamamış olan bir çok insan var.. Bazılarına göre delilik , bazılarına göre boşu boşuna açlık.. Lütfen bu sıcakta oruç tutacaklara acımayınız! Zira Onlar cennete köşk inşa eden zeki girişimcilerdir.

Cennette REYYAN kapısına namzet olanlara acımakta neymiş! Efendimiz (sallallahu aleyhi vessellem) buyurdular ki; ''Cennette Reyyan denilen bir kapı vardır. Oradan sadece oruçlular girer. Oruçlular girdiler mi artık kapanır, kimse oradan giremez." (kaynak: Tırmızi) Bu hadise namzet olmak ne derece bir şereftir, hayal sınırlarımı zorluyor.

Reyyan ne demek biliyor musunuz?

Reyyan; ''TOK'' demektir. Bu da demek oluyor ki burada ''AÇ'' olan orada ''TOK'' olacak.. (inşAllah) Bilimsel yönünden de bakarsak; Orucun vücuda bir çok yararı olduğunu bugün benim gibi meraklı olan bir çok insan araştırmıştır biliyordur. Bir kaçını zikredelim;

*Fazla yemenin getirdiği zararları önlüyor

*Kalp damar sistemi düzenli çalışıyor

*Sinir sisteminin dengesini sağlıyor

*Diyabet gelişimini engelliyor

*Hipertansiyon ve böbrek fonksiyonlarını düzenliyor..

Bu da Allah'ın bir mucizesidir. İmanı olan görür , subhanAllah der Halıkına şükreder. Olmayana lafımız yok ''dua''mız var kardeşim.. Eve de bereket getirdiğini biz söylemiş olalım. Dolabınız normal zamanda yarı boşsa da Ramazan da sofra da bir kuş sütünüz eksik oluyor, elhamdülillah. Tabi bütün gün aç kaldım deyip çok yememek de lazım..

Peygamberimizin bir hurma ile oruç tuttuğunu unutmamak gerek.Bir de her daim aç olan kardeşlerimiz var. Onların bir iftar saati bile yok. Ramazan aslında bizlere bu bilinci de aşılamak için var.Tok'un AÇ'ın halini anlaması hali..

Haydi misafirimiz var.. Kurulsun sofralar , alınsın gönüller , çağrılsın dostlar .. Abiler ablalar pamuk eller cebe! Verilsin sadakalar.. Başlasın zikirler , sevinsin çocuklar . Çalsın davullar , yansın gecenin bir yarısı ışıklar..

Ey nefsim! Haydi burnun sürtülsün.. Açın halini anla biraz.. Gel Rabbimize koşar adım gidelim. Bana perde değil binek ol senle halife-i zemin olalım..

Resurullahı sidre-i Müntehaya götüren AŞK'tı.. Gel bu Ramazan aşık olalım..

Tut beni ey oruç.. Haramlardan , kötülüklerden uzak tut.. Hani o en çaresiz anımda, cehennem alevleri arasına iterken azap melekleri , tam ümidim kırılmışken tut ellerimden..

De ki; Ey Ramazan Şahit ol! O çok sıcaklarda sırf Rabbi için beni tuttu! Şimdi bende O'nu cehennem ateşine düşmesin diye tutuyorum..

Ramazan-ı şerifenizin hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ederim.. Aşık olmanız duasıyla..
                        
Tarih : 17.06.2015 Kaynak : Risale Ajans
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder