22 Nisan 2016 Cuma

Aslıhan Erkişi - Tam kavga edecekken ilham perim geliyor!

Aslıhan Erkişi - Tam kavga edecekken ilham perim geliyor!

 
Aslıhan Erkişi

a.erkisi@meydangazetesi.com.tr
22 Nisan 2016, 00:44


İşe gittiğim bir sabah Beşiktaş’taki bilbordlarda pembe bağlamasıyla sarışın güzel bir hanım gözüme çarptı. Vallahi ne yalan söyleyeyim ilk bakışta tanıyamadım. Sonra bir daha baktım ki Yudum ve yeni albümü Cumartesi. Tarzından ödün vermeyen hanımefendi kişiliği ile dinleyicilerinin kalbinde taht kuran Yudum ile keyifli bir röportaj yaptık. Merak ettiklerimi sordum, o da samimiyetle cevap verdi...

YALNIZLIĞI SEVERİM
İlk olarak o soruyla başlayayım. Albümün ismi neden Cumartesi?Ben yalnızlığı çok severim. Bazen yalnız kalmayı çok istiyorum beste yapabilmek için. Bazen durup dururken ağlarım, bazen bilerek kavga ederim eşimle (gülüyor). Bazı tartışmalarımızda benimle yine beste yapmak için kavga ediyorsun değil mi der. Yok yok bu seferki gerçek kavga diyorum ama bu sebepten çok çabuk tatlıya bağlarız (gülüyor). Bu şarkı da bir cumartesi günü yine bir tartışmamızda yazmıştım. Arı bal yapmak için çiçekten beslenir, ben de böyle besleniyorum işte…
FİKİR KIZIM KAREN’DEN GELDİ

Daha önce seni beyaz bağlamanla görmüştük. Şimdi, bağlamanın rengi pembe. Neye dikkat çekmek için pembe bağlama?


Kızım müziğe hem çok ilgili hem çok yetenekli; daha şimdiden bütün şarkılarımı ezbere biliyor. Ben bağlamayı elime aldığımda o da çalmak istiyor. Ona oyuncak bir bağlama aldık ama oyuncak bağlamayı ayırt edip çalmıyor, ille gerçek bağlama istiyordu. Bilirsiniz kız çocuklarının pembeye düşkünlüğünü. Bir seferinde senin bağlaman niye pembe değil, dedi. Pembe bağlamayı aklıma kızım Karen düşürdü.

İLK DEFA YAN FLÜT KULLANDIM

Albüm alt yapısı diğer albümlerinizden daha farklı olmuş?


Evet albüm her şeyiyle farklı oldu. Daha modern, gençlere yeni jenerasyona hitap edecek bir albüm oldu. İlk defa yan flüt kullandım. Aranjeler daha Batılı oldu.

ÖZEL BİR DİYET UYGULADIM


Ben seni daha kilolu bilirdim. Albüm fotoğraflarında çok zayıf ve formda görünce merak ettim ama gerçekte de öylesin?
 

Evet çok zayıfladım. Özel bir diyet uyguladım hatta hamileyken bile eski kilolarımı almadım.

TERÖR VE MÜZİK

Son dönemde artan terör olayları yüzünden zor zamanlar yaşıyoruz ve bundan en çok müzik piyasası etkileniyor. Geçtiğimiz günlerde bir sanatçı çok doğru bir söz söyledi. Müzik bizim hobimiz değil, mesleğimizdir dedi. Nasıl bir memur çalışmak zorundaysa, bir öğretmen çalışmak zorundaysa, biz de çalışmak zorundayız. Onu da bir tarafa koyalım; bu yaşadığımız kötü günleri perçinleyecek en iyi ilaç, bizim sevgi bağlarımızdır. Türkülerimiz, şarkılarımız bir nevi sevgi tabletidir.

MÜZİĞE 5 YAŞINDA BAŞLADI
 

Yudum 5 yaşında başladı müzik hayatı. Üniversiteyi İstanbul Teknilk Üniversitesinde okudu. Okulda çalışkanlığıyla dikkat çeken başarılı bir öğrenciydi. Teneffüste bile bağlamaya devam eden Yudum’u öğretmenleri “yeter” diyerek durduruyordu. Günde 10 saat bağlama çalmasının neticesini sanat hayatındaki başarısından ve bağlamada virtüöz unvanı almasından da anlıyoruz.

ALBÜM ÇOK KEYİFLİ

Alanında yetkin çok değerli isimlerle çalışan Yudum’un, albümde 4 eserin sözü ve bestesi kendine ait. Erol Parlak gibi değerli sanatçı bestecinin yanında anonim eserlere de yer veren Yudum’un Cumartesi albümü müzik marketlerde ve dijital platformlarda yerini aldı.

ANONİM ESER HALKINDIR

Birçok halk müziği sanatçısının hatta albümünde türkü okumak isteyen birçok sanatçının son zamanlarda mustarip olduğu bir konu var. Aslında anonim bildiğimiz eserler bir bakmışsınız başka isimler adı altında kaydediliyor. Ve telif ücreti talep ediliyor. Sen bu konuda ne düşünüyorsun?

Anonim bildiğin eserleri, aranjelerini yapıp bir sürü emek harcıyor ve masraf yapıyorsun. Eser işletmeye çıkacağı zaman, pat! Eseri birisi üzerine almış. Hem eser kendilerinin değil hem de fazla ücret talep ediliyor. Anonim eser halkın ortak malıdır, kimsenin üstüne geçirmeye hakkı yoktur. Bu konuyla alakalı müzik meslek birliklerinin bir çalışma yapması gerekir.

Aranjörlüğünü Önder Meral’in yaptığı Cumartesi, Yudum’un sekizinci albümü.



 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder