3 Ekim 2013 Perşembe

Gönül dağına Fatiha gerek


​​

Gönül dağına Fatiha gerek

 
Eklenme: 03 Ekim 2013 08:15
Talha Bora Öge
 
Son yazımda bir dip not olarak Kırşehir'de Büyük Usta'nın anılacağı ve adına düzenlenen ödül törenine davet edildiğimi belirtmiştim.
 
Şükür ki; Başbakanımız başta olmak üzere çok değerli insanlarla beraber o gün salondaydım. Gönül Dağı türküsü sahne de toplu halde okundu ve evet alkışlar Usta'nın eserineydi. Ama hem Rabbimin Razı olması hem de gönlün mutmain olması için yapmam gereken önemli bir görev vardı… Fırsat bulduğum ilk anda mezarını ziyaret etim ve Fatiha okumak nasip oldu. Yalnız ölülere değil bize de lazım olan budur çünkü.
 
 
Türküler hayatı anlatırlar, bestesi ve güftesiyle nakış nakış bizi dokur türküler… Bundan dolayıdır ki Merhum Neşet Ertaş'ı tanımanın ve anlamanın yolu da türkülerini başka bir derinlikte dinlemekle mümkün. Yani Yaratana olan sağlam inancı, kadere teslimiyeti, aşk ya da birlik dendiğinde ne yaşadığı olduğu gibi yaşayan Usta için yine olduğu gibi eserlerinde mevcut.
 

Usta hayattayken Radyo 7'de programıma konuk ettiğim bir gün şu satırları yazmıştım;
 
 
Mızrabı tellere vurur başka
Ezgiye güfteyi işler başka
Bir de okursa hiç doyamazsın
Türkü Neşet Ertaş'la başka
O'nun dağ gibi gönlü bambaşka
 

Biz yayıncıların büyük sorumluluklarından biri de; değerlerin tanıtılması, yaşatılması, unutturulmaması için azami gayret göstermektir. Bu manada programımda O'nu yine kendi kaleminden okuyarak anmayı doğru buldum ki dinleyicilerimizden gelen talep de bu yöndeydi. Biliyorum hem kendi sesinden hem de çok değerli sunuculardan dinlediniz ama benim de tarihe kayıt düşmem gereken eserlerden biriydi bu…
 
 
Arşivimde olmalıydı, âcizane seslendirmek istedim dostlar
 

Ustanın kendi kaleminden " HAYAT DESTANI " ;


KIYMETLİ RADYOCU TALHA BORA ÖGE'NİN SESİNDEN BU ŞİİRİ DİNLEMEK İÇİN:
 
Bin dokuzyüz otuzsekiz cihana
Kırtıllar köyünde geldin dediler
Babama Muharrem, anama Döne
Dediysen Ata'yı bildin dediler
 
Dizinde sızıydı anamın derdi
Tokacı saz yaptı elime verdi
Yeni bitirmiştim üç ile dördü
Baban gibi sazcı oldun dediler
 
O zaman babamdan öğrendim sazı
Engin gönül ile Hakk'a niyazı
O yaşımda yaktı bir ahu gözü
Mecnun gibi çölde kaldın dediler
 
Zalım kader devranını dönderdi
Tuttu bizi İbikli'ye gönderdi
Babam saz çalarken bana zil verdi
Oynadım meydanda köçek dediler
 
Anam Döne İbikli'de ölünce
Tam beş tane öksüz yetim kalınca
Beşimiz de Perişan olunca
Babamgile burdan göçek dediler
 
Yürüdü göçümüz Tefleğe doğru
Bu hali görenin yanıyor bağrı
Üç aylık çoçuğun çekilmez kahrı
Bunlara bir ana bulun dediler
 
Yozgat'ın Kırıksoku Köyü'ne vardık
Bize ana yok mu diyerek sorduk
Adı Arzu dediler bir ana bulduk
İşte bu anadır buldun dediler
 
En küçük kardaşı kayıp eyledik
Onun için gizli gizli ağladık
Üstelik babamı asker eyledik
Yine öksüz yetim kaldın dediler
 
Zalım kader tebdilimi şaşırttı
Heybe verdi dalımıza devşirtti
Yardım etti Yerköy'üne göçürttü
Biraz da burada kalın dediler
 
Yerköy'den Kırıkkale'ye geldik
Babam saz çalarken biz cümbüş aldık
Kırşehir'e varınca kemanı çaldık
Aferin arkadaş çaldın dediler
 
Yarin aşkı ile arttı hep derdim
Babamı bir yere dünür gönderdim
Başlık çok istemişler haberin aldım
İstemiyor yarin seni dediler
 
Kırşehir'de yedi sene kalınca
Düğün düzgün hepsi bize gelince
Burada herkese yer daralınca
Ankara'ya gider yolun dediler
 
Ankara'da (sünnetçi) Veysel Usta'yı buldum
Epeyce eğleştim, evinde kaldım
Yüz lirayı verip bir yatak aldım
Etti isen böyle buldun dediler
 
Bir ev kiraladım münasip yerde
Kaldı kavim kardaş hep Kırşehir'de
Bu aşk hançerini vurdu derinde
Çaresini bulamazsan ölün dediler
 
Yarin aşkı ile döndüm şaşkına
Arada içerdim yarin aşkına
Canan acımaz mı garip dostuna
Bunu da içeriye alın dediler
 
---------------------------------------------------------------------
 

Sesli olan bu farklı köşemizde notlarımla beraber her Perşembe ve Pazar güncelleyerek Haber 7'de buluşmaya devam edeceğiz inşaAllah…
 

Sıra bana gelmediyse, yani hala bir gölgem varsa tekrar buluşalım
 
Ve o zamana kadar hatırlayalım; 
 
Dün gitti yarın gelmedi elde bir bugün var,
 
kıymetini bilip anı yaşayalım! 
 
Huzurlu anlar.
 
Muhabbetle Eyvallah.
 
 
Talha Bora Öge - Haber 7
baygolge.com

facebook.com/talhaboraoge

twitter.com/talhaboraoge

youtube.com/talhaboraoge
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder