19 Aralık 2013 Perşembe

Bu Sözler İnsanı Cehenneme Götürür


Burakcan Çelik
 

Bu Sözler İnsanı Cehenneme Götürür

 
Burakcan Çelik
 
 
 
Ey insan! Bil ki, insanların ağzından çıkan ve dinsizliği işmam eden dehşetli kelimeler var; ehl-i İman bilmeyerek istimal ediyorlar. Mühimlerinden üç tanesini beyan edeceğiz.

 
Birincisi: Evcedethu'l-esbab, yani, "Esbab, sebepler bu şeyi icad ediyor."

 
İkincisi: Teşekkele binefsihi, yani, "Kendi kendine teşekkül ediyor, oluyor, bitiyor."

 
Üçüncüsü: İktezathu't-tabiat, yani, "Tabiidir, tabiat iktiza edip icad ediyor.”
 
 
Bunlar Bediüzzaman Said Nursi Hazretlerinin söylediği gibi en mühim üç tanesi. Bu ve bunun gibi onlarcası var. Bu dehşetli ahirzamanda siz kardeşlerimi bilinçlendirmek için birkaç tanesini anlatmaya çalışacağım.

Özellikle bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. “Ehl-i iman bilmeyerek istimal ediyorlar..” Zaten Allah rızasını esas maksat yapan birinin bu kelimeleri bilerek kullanması tezat bir durum olurdu.

Bu ve bunun gibi inkar içerikli kelimeler hayatımızın her alanına girmiş durumda. Özellikle duygusal anlarda daha çok dile getirdiğimiz bu kelimeler Allah muhafaza bizi cehenneme sürükleyebilir.

Acaba dinlediğimiz kaç şarkıda böyle sözler var. Ya da günlük hayatta kullandığımız kelimelerin kaçının bizi cehennem ehli yapacağını biliyoruz.

 
ACABA FARKETMEDEN KAÇ DEFA DİNDEN ÇIKMA TEHLİKESİ YAŞIYORUZ!!!
      
Maalesef etrafımızda sık sık kullanılan inkar(!) içerikli bir kaç cümleye bakalım ve kendimizi ölçelim:
 
 
-Allah’ın unuttuğu yer

-Zaten duam kabul olmuyor

-Benim namazım fayda etmez

-İlah gibi kadın

-Psikopatın Allah’ı

-Seninle cennete bile gelmem ya da sensiz gitmem

-Şeriatı kabul etmiyorum! (en çok kullanılanlardan bir tanesi)

-Keşke oruç, namaz bu kadar uzun olmasaydı

-Allah yanlış yaptı

-Allah annemin canını vakitsiz aldı

-Allah bu kızı özene bezene yaratmış

-Çok yaratıcı bir kişiliğe sahibim (Buda çok kullanılanlardan bir tanesi)

-Ben sarhoş olacak kadar içmiyorum

-Kuran’da başörtüsü emredilmedi

-İnşaallah’ı, Maşaallah’ı yok (gene en çok kullanılanlardan bir tanesi)

 
 
Birazda hatırımda kalan şarkı sözlerinden yazmaya çalışayım:
 
-Cenneti değişmem saçının teline

-Batsın bu Dünya bitsin bu rüya

-Kahpe kader

-Ben ne yaptım kader sana?

-Madem unutacaktın beni neden yarattın?

-Rabbim adaletin bu kadar mı?

-Sen Tanrı mısın beni öldürdün?

-Kaderime küstüm  vs vs..
 
 
Allah’ın rızasını esas maksat yapan kardeşlerim, ağabeylerim, ablalarım bu konuda daha hassas olmak zorundayız. Allah muhafaza bu tarz kelimeler, şarkı sözleri bizleri dinden çıkma tehlikesine sürüklemekte. Özellikle kızgınlık, mutluluk, aşk gibi duygu hallerinde çok daha fazla dikkat etmeliyiz. Duygu patlaması halinde olduğumuz için bu tarz sözler ağızdan çok daha dikkatsizce çıkmakta.

 
Bir önemli husus daha;

Lütfen yakınızdaki akraba, eş dostlarınızı bu hususta uyarınız. Ancak tatlı dille. Aksi takdirde farkında olmadan söyledikleri için hiç kimse açık bir şekilde Allah’ı inkar ettiğini kabul etmeyecektir.

Velhasılıkelam postacı topal ancak haberler doğru. Rabbim hepinizi rızasına erdirsin. Bu fakir kardeşinizi de duanızda unutmayın lütfen..
 
 
 
Tarih : 18.12.2013 Kaynak : Risale Ajans


http://www.risaleajans.com/burakcan-celik/bu-sozler-insani-cehenneme-goturur
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder