29 Aralık 2013 Pazar

Her şey Allah'ın dilemesiyle olur...

Her şey Allah'ın dilemesiyle olur...
 
 
 
“Mesai arkadaşım, ‘Ne et et, paranı çoluk çocuğa karışmadan önce biriktir; ben yirmi yıllık devlet memuruyum hala bir ev alamadım.’ dedi. Ben de 30 yıldır içtiği sigarayla en az bir evi duman ettiğini iddia ettim. Bu hatırama bir kitabımda yer verdim, seminerlerimde de anlattım.
 
Sıra benim ev almama geldi. İnşaattan bir ev aldım, yüklenici yıllarca çivi çakmadı, mahkemelik olduk. TOKİ’den ev aldım, oturamadığımız için sattım. Yıllarca ev baktık Ankara’da. Ben beğendim, eşim ...
 
beğenmedi, eşim beğendi çocuklar hoşlanmadı, hepimiz beğendik yüklenici vazgeçti. Eşimle ikimiz çalışıyorduk, kitaplarımdan da kazanıyordum, yeterli paramız vardı ama bir türlü ev alamıyorduk.
 
 
Bir gece yıllardır ev aramaktan yorulmuş halde gözyaşlarına boğuldum. Birden aklıma sigara içen arkadaşıma söylediklerim geldi ve benim de devlet memurluğumun yirminci yılına girmek üzere olduğunu fark ettim.
 
 
Allah’ın neden ev almamıza izin vermediğini keşfettim. Haddimi aşan iddiamın kurbanıydım. Allah nasip etmezse, sigara içen, içmeyen, parası olan, olmayan hiç kimsenin evi olamazdı. Tövbeler ettim.
 

 Ardından da, teslimiyet ve tevekkül hissi içinde son bir kez internette evlere baktım. Bir apartman projesinin çizim resmi aklımda kaldı. 

Ertesi gün kalbim o çizimle ilgilendi. Akşama doğru eşimi çağırdım, o semtten geçerken inşaat halindeki binayı gördük. Merak edip içine girdik, akşam vakti olduğu için iyi inceleyemediysek de, hayalimizi karşılayan bir ev bulmuştuk.
 
 
Yükleniciye gittik, bir saat pazarlık yaptık, evi aldık, sözümüze güvenen yüklenici ertesi gün tapu masraflarımızı kendisi ödeyerek bize evi sattı, birkaç gün içinde borcumuzu ödedik, inşaat birkaç ay içerisinde tamamlandı ve geçen yılın Kadir gecesinde evimize taşındık.
 
 
Bu olayla birlikte bir kez daha iman ettim ki, hayatta her şey yüce Yaradan’ın hâkimiyeti altında yaşanıyor.”
 
 
 
Dr. Muhammed Bozdağ
​​
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder