4 Aralık 2013 Çarşamba

Sahabenin iç dünyasını ifade eden soru ve cevaplar


AİLE-SAĞLIK Yazarlar Ahmed Şahin

Sahabenin iç dünyasını ifade eden soru ve cevaplar

 
 
Bana öyle geliyor ki, kafamızı, gönlümüzü sokağın cazibesi dolduruyor. Sosyal olaylar, siyasi vakalar, vitrin teşhirleri, deccal fitneleri
 
zihnimizi istila ve işgal ediyor. Akşam bunlarla yatıyor, sabah bunlarla kalkıyor, âlemimizi bunlarla meşgul ediyoruz. Şüphesiz ki, insanın kafasında neler yerleşir, zihnini neler meşgul ederse, kendinde de o şeylerin eseri görülür. İnkişaf ve istidadı da o şeylerin icabınca kalır. Adi şeyler insanı ali eylemez. Ali şeyler de insanı adi eylemez.. Böyle durumlarda insan ister istemez kendisine şu soruyu soruyor:
 
 
- Acaba sahabenin âlemi de bizim gibi günlük olaylarla dolup taşıyor, başka şeyler düşünemez mi oluyorlardı? Yoksa onların zihinlerini manevî konular meşgul ediyor, onları anlayıp yaşamakla mı meşgul oluyorlardı? Bunu net olarak anlamak için sordukları sorulara ve aldıkları cevaplara bir bakalım diye düşündüm. Bu sebeple bugün onların ‘Kenz-ül’ummal’daki sorularına ve aldıkları kısa cevaplarına dikkatinizi çekmek istedim. Buyurun birlikte okuyoruz sahabe soru ve cevaplarını:
 
 
1- Ya Resulallah, ben ilim sahibi bir mümin olmak istiyorum? -Allah’tan en çok korkan insan en alim insan demektir. Sen Allah ile irtibatını kuvvetli tutmaya bak. İstediğin ilme ulaşırsın...
 
 
2- İnsanların en zengini olmak istiyorum. -Kanaatkâr olursan, insanların en zengini olursun.
 
 
3- İnsanların en hayırlısı olmak istiyorum. –İnsanların en hayırlısı, insanlara en faydalı olanıdır. Sen de başkalarına faydalı ol ki, en hayırlı insan olasın.
 
 
4- İnsanların en adaletlisi olmak istiyorum. - Öyle ise kendin için istediğini başkası için de iste. Kendin için istemediğini başkaları için de isteme. Bu halinle en adaletli insan olursun.
 
 
5- Allah’a en yakın kul olmak istiyorum. - Allah’ı çok zikret ki O’na en yakın kul olasın.
 
 
6-  İyi hal sahibi insan olmak istiyorum. - Öyle ise Allah’a, Allah’ı görüyor gibi ibadet et.
 
 
7- İmanımın mükemmel olmasını istiyorum. - Ahlakını güzelleştir, imanın kemale ersin.
 
 
8- Allah’ın itaatli bir kulu olmayı istiyorum. – Öyle ise ibadetlerini kusursuz olarak yerine getirmeye gayret et.
 
 
9- Rabb’imin huzuruna günah kirlerinden temizlenmiş olarak çıkmak istiyorum. – Cünüplük kirinden guslederek temizlendiğin gibi, günah kirlerinden de tövbe, istiğfar ederek temizlenmeye bak.
 
 
10- Mahşerde yolumun aydınlık olmasını istiyorum. - O halde hiç kimsenin yolunu kesme, gücüne güvenerek hakkından mahrum etme ki, mahşerde senin de yolun kesilmesin, karanlıkta kalmayasın.   
 
 
11- Rabb’imin merhametini arzuluyor, bana acımasını istiyorum. – Sen de Rabb’inin yarattığı bütün canlılara acıyıp merhamet eyle ki sana da acıyıp merhamet edilsin.
 
 
12- Günahlarımın azalmasını istiyorum. – O halde tövbe, istiğfarını çoğalt, bir daha yapmama konusunda azimli ol.
 
 
13- Rabb’imin rızkımı bol vermesini istiyorum. – Günlük hayatında rızkını veren Rabb’ini çok zikretmeye bak.
 
 
14- Ayıplarımın yüzüme vurulmamasını istiyorum. -Sen burada kimsenin ayıbını yüzüne vurma ki orada da senin ayıbın yüzüne vurulmasın..
 
 
15- Günah kirlerinden ruhumu temiz tutmak istiyorum? – Öyle ise, hatalarından sonra ruhunu gözyaşlarınla yıkamaya bak..   
 
 
İşte bir sahabenin zihnini meşgul eden soruları ve aldığı kısa cevapları.. Acaba bizler de bizi olgunlaştıran bu gibi önemli konuları sıkça düşünüyor, hata ve kusurlarımızdan tövbe istiğfar ederek günahsız bir hayat yaşamayı hayatımızın hedefi olarak görüyor muyuz? Bir düşünsek mi?
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder