28 Mart 2017 Salı

GÜVEN

GÜVEN

Bir tüccar hacca gidecekmiş, mübarek bir zâta sormuş,


kibirli ve parasına güvenir bir şekilde demiş ki,
üç yüz tane altınım var, hacca gidip gelene kadar bunlar bana yeter mi, demiş.

Mübarek zat; bu para sana yetmez, ilave et, demiş. Tüccar gitmiş.

Arkasından bir derviş gelmiş;

Efendi hazretleri, ben hacca gidiyorum, bana dua et, demiş.
Selametle git, selametle gel, demiş.

Talebeleri, efendim birincinin parası çok, yetmez dediniz.

İkincinin parası yok, selametle git, selametle gel buyurdunuz,
ne hikmeti var acaba demişler.

Buyurmuş ki, Birincisi parasına güvendi, ikincisi Allahü tealaya güvendi.

Bir kaide vardır,
Allah'dan başka neye gönül bağlarsanız, Allahü tealadan başka neye güvenirseniz, o, sizin başınıza bela olarak yeter, buyurmuş.

Bu, çok önemlidir. Anneler babalar çok dikkat etmeli.

Allah var şeriki yoktur.
Birçok sıkıntılara, Allahü tealadan başka şeylere gönül bağlamak sebep oluyor, son pişmanlık faide vermiyor.

Allahü teala; Her kabahati affederim ama bana ortak koşanı, şirki, kesinlikle affetmem, buyuruyor.

Enver Bin Nazif (Rahmetullahi aleyh)
 

 

Görüntünün olası içeriği: açık hava




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder