28 Mart 2017 Salı

Şems Hz. den Hz Mevlana'ya

Şems Hz. den Hz Mevlana'ya 


Bırakmıyorum ki ,
Gönülden düşünce olasın,
istemiyorum ki gözlerde değersiz kalasın
^
Seni canımda saklıyorum ;
gözümde gönlümde değil.
Tâki son nefesime kadar
bana yar olasın
^
Elimde olsa Cenneti ateşe verir,
Cehennemide bir kova suyla söndürürümki
geriye Aşk baki kalsın
^
Ey seher yeli!
Bir semtten haberin var mı ?
Bir ay yüzlünün yanağından ne haber getirdin
^
Çalıp çağırdığın,
Hay huy ettiğin günler var mı ?
Ey Rüzgar !
Daha yavaş es,
Çünkü güzel kokuyorsun.
^
Bu Gönül işidir Kafa işi değil.
^
Sana dilsiz, dudaksız sözler söyleceğim
Bütün kulaklardan gizli sırladan bahsedeceğim
^
Bu sözleri sana, herkesin içinde söyleceğim,
Ama senden başka kimse duymayacak,
Kimse anlamayacak.
^
Şimdi sorarım sana,
Hangi aşk daha büyüktür ?
Anlatılarak dile düşen mi,
Anlatılmayıp yürek deşen mi?
^
Bana güneş'in adı verildi;
Şems
işte böyle başladı,
Benim hikayem
^
Aşktan mutluluk,
Güvenlik beklerler,
Halbuki aşk son zerresine
kadar kendini vermektir.
^
Ruhundaki son zerreye kadar,
Sevdiğin olmak istemektir
Onun için eriyecek kadar sevmek,
Kendinden kopmak demektir





^
İşte ben aşk derken
Böyle bir aşktan bahsediyorum
Var mı onun aşkıyla
Ölmeye cesareti olan
^
Kalp mi insana sev diyen
Yoksa yalnızlık mı körükleyen?
Sahi nedir sevmek;
Bir muma ateş olmak mı
Yoksa yanan ateşe dokunmak mı ?
^
Ya tam açacaksın yüreğini
Ya da hiç yeltenmeyeceksin
Gerisi yoktur aşkın
Ya siyahı Ya beyazı seçeceksin
^
Hüzün ki en çok yakışandır âşıklara
Yandık, Yakıldık;
Ama hüzünden yana asla yakınmadık
^
Ne de olsa biz mahsun,
Bir Peygamberin ümmeti değil miyiz?
Hüzün taze tutar aşk yarısını
Yaramdan da hoşum, yârimden de
^
Heyhat !
Mum gibi erimiyorsa insan,
" Yanıyorum " dememeli;
Yanmaktan korkuyorsa kişi,
" Aşk kapısı"ndan girmemeli
^
Ya " Kor Yürekli " olmalı insan
Ya da kor barındıracak " Yürekli "
Ey Sevgili !
Bir geceliğine değiş tokuş etseydik yüreğimizi
Taşıyabilir miydin acaba bendeki seni
^
Güvendiğiniz dağlara karlar yağdığında,
En güzel çare,
Dağ İle KARı baş başa bırakmaktır.
Gün gelip kar eridiğinde;
Dağ yolunuzu gözleyince
En güzel cevap,
Başka bir dağdan selam yollamaktır




^
Kır kalemin ucunu,
Bundan sonra ki yolculuğumuz,
Aşk yoludur
Aşkı kalemler yazmaz ki
Kitaplarda bulasın.
^
Yalnız kalırsan yalnız olmadığını bil,
Dertli isen Dermanın olduğunu bil
Hiç bir şeyin sahibiyim deme
Emanetçi olduğunu bil.
^
Ey Celalleddin,
Talipsen Yüreğime,
Yalnızlığını adayacaksın bana..
^
Gel bakalım ateşle nasıl oynanır göstereyim,
Gör bakalım, ateş mi seni yakar sen mi ateşi
^
Elalem şarap içer sarhoş olur
Biz aşk ehliyiz içmeden sarhoş olmuşuz.
^
ALLAH ( C.C.) senin kapından
Aşk sarayına birini alacaksa
O insana sen nasıl
Ben Seni Sevmiyorum dersin
^
İnsanlar maşuk aramıyor,
Bencil duygularına köle arıyor,
Köle buluyor ama aşkı bulamıyor
^
Ey Aşk,
Sen Öyle bir kişisin ki
Dünya tokları,
Senin vuslatını açlarıdır.
^
Şeytanda insani özelliklerin birisi hariç hepsi vardır,
Şeytanda eksik olan tek nimet AŞK...
^
Şeytanın insanı çekememesi
Aşksızlığındandır.
^


***
Bu şiirin seslendirilmiş hali:

https://www.youtube.com/watch?v=aDtZ0n4uwtM



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder