15 Mart 2017 Çarşamba

Hacı Sait'in ibretlik Haccı

Hacı Sait'in ibretlik Haccı

Hacı Sait Cidde uluslararası havalimanının bekleme salonunda yanında bir başka Hac yolcusuyla oturmuş uçağı bekliyordu
Adam kendisini tanıtarak:


Ben mütahitim Allah bahşetti bana bu sene 10.haccı nasib etti
Hacı sait başını sallayarak
Haccen Mebruran,ve Sâ'yen Meşkuran, ve zenben mağfuran (anlamı:haccınız kabul,şükrünüz bol,günahlarınız affolsun)
Adam gülümseyerek :ecmaiyn (cümlemizin)dedi


Sen daha önce hiç Haccet tinmi?
Tereddüt ederek cevap verdi
"Ey kardeşim benim Hac hikayem biraz uzun anlatarak seni sıkmak istemem "
Adam gülümseyerek"Allah aşkına anlat zaten birşey yapmadan öylece oturup bekliyoruz "


Hacı Sait gülerek "evet benim hikayem beklemekle başladı
Haccedebilmek için uzun yıllar bekledim
30 yıl özel bir hastanede fizik tedavisi doktoru olarak çalışarak,Hac masraflarını biriktirebildim
30 yılın sonunda hesabımı almak için gittiğim hastanede tedavi ettiğim felçli çocuğun annesiyle karşılaştım
Yüzünden ne kadar üzgün olduğu belliydi
Bana:elveda Sait kardeş bu hastaneye son gelişimiz "


Sözleri tuhafıma gitti zannettimki tedavimden memnun olmadıkları için hastanın başka hastaneye naklini isteyecekler
Konuyu kendisine söylediğimde
Bana:hayır Sait kardeş , sen oğluma babasından bile daha şefkatli davrandın, tedavi ettin ,ümidimizi kaybetmişken çok yardımcı oldun"


Üzgün bir şekilde ilerledi
Adam lafını keserek:tuhaf şey eğer memnunlarsa neden tedaviyi bıraktılar?
Hacı Sait cevap verdi:
Zaten beni rahatsız eden düşündüren konu buydu
Muhasebeye gidip sordum
Anladım ki çocuğun babası
İşini kaybetmiş,tedavi masraflarını artık karşılayamayacakmış
Adam:"LA havle Vela Kuvvete illa Billah"dedi
Zavallı kadın
Peki ne yaptın?


Müdüre gittim hastanenin bu çocuğun masraflarını karşılaması konusunda ricada bulundum
Kesinlikle böyle birşeyin olamayacağını hastanenin özel bir hastane olduğunu ve hayır kurumu olmadığını söylediler
Müdürün yanından üzüntülü ve kalbi kırılmış olarak çıktım
Aniden elimi cebime götürdüm ve Hac için ayırdığım paraya gitti elim
Adeta yerime çivilendim


Başımı göğe kaldırdım ve
Rabbime şöyle dedim :
Allahım içindekini sen biliyorsun ,bana senin beytini Haccetmekten ve Nebiynin Mescidini ziyaret etmekten daha değerli birşey yok
Ömrümce bunun için çabaladım
Bu zavallı kadın ve oğlunun durumundan çok etkilendim
Beni bundan mahrum etme

Muhasebeye gittim elimde ne varsa hepsini bu çocuğun 6 aylık tedavi masrafı olarak peşinen ödedim,kadınada hastanenin böyle durumlar için özel ödeneği bulunduğunu söyledim (durumu kendisine bildirmedim)
Adam bu konudan etkilendi ve gözyaşları yanağından süzülürken bana
"Allah sen ve senin gibilerinin
Emsallerini arttırsın"

Peki herşeyini harcamışken Hacca nasıl gidebiliyorsun?
Cevap verdi Hacı Sait
"Aynı gün evime hayatımın fırsatını yitirmenin (Hacca gidememenin)hüznüyle döndüm
Fakat içimde zorda kalmış bir anne ve oğlunun zorluğunu gidermenin büyük huzuru doluydu


Gece gözyaşımla uyuyakalmışım rüyamda
Kâbeyi Tavaf ediyorum,İnsanlarsa bana selam veriyor ve bana "Haccın kabul olsun Hacı Sait,yerden önce Sema'da Haccettin bize duacı ol
Tarif edilemez bir mutlulukla uykudan uyandım
Rabbime her halim için şükredip emrine razı oldum

Uykudan az önce uyanmamla telefonun çalması bir oldu
Arayan hastanenin müdürüydü


bu sene Hacca gideceğini yanlız kendisinin özel bir tedavisi bulunduğunu,  hanımının hamileliliğinin son döneminde ilaç kontrolü olduğundan kendisine refakat edemeyeceğini
Hacı Sait'ten kendisine refakat etmesini istedi

Rabbime şükür secdesinde bulundum
Gördüğün gibi Rabbim bana Haccı hiç bir şey ödemeden nasib etti
Ayrıca hizmetimden memnuniyetinin karşılığı olarak bana hizmet bedeli ödedi

Kendisine kadın ve oğlunun durumunu anlattım
Hastanede bu gibi fakirler için fon ayrılmasını emretti
Ayrıca bu çocuğun tedavisinin masraflarını tümüyle kendisi üstlendi
Ve kadının kocasını kendi şirketlerinden birinde işe aldı
Tedavi için ödediğim param bana geri verildi
Rabbimin fazlu kereminden daha büyük birşey varmı?

Yanındaki adam ayağa kalktı ve Hacı Sait'i alnından öptü ve
"Allahım hiç bu kadar utanç duymamıştım peşpeşe Haccetmeyi çok büyük bir haslet sayıp,Rabbimin nazarında yüceldiğimi sanırdım
Oysa gördümki senin Haccın benimkinin yanında 1000 Hac eder
Ben Beytullaha gittim seni ise Allah Beytine davet etti

Yanımdan uzaklaşırken
"Allah sizin ve bizim Hayır Âmellerimizi kabul buyursun"
Diye tekrarlıyordu

Allahım Salih Âmeli kim paylaşırsa onu Salih zürriyetle rızıklandır
Beytini Haccetmeyi nasib eyle


 Her işini kolaylaştır
Allahım
Sözlerimizden Âmellerimizde İhlas'lı olmayı nasib eyle.Amin
---
Bu yazıyı sevili görme engelli Ereğli'li hemşehrim Selman Devecioğlu nun Facebook sayfasından aldım.





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder