11 Nisan 2017 Salı

Başarının üç şartı

Başarının üç şartı
 

Evliyanın büyüklerinden Seyyid Muhammed Salih “kuddise sirruh” hazretleri, bir sohbetinde;
- Başarının üç şartı vardır, buyurdu.

Sordular:
- Onlar nedir efendim?
- Sevgi, itaat ve ihlas. İhlasla yapılan, ahirete gider, ihlassız yapılan dünyada kalır.

Ve izah etti:
- Yani Allah’ın rızasını almak için yapılan ibadet ve hizmetler, ahirette işe yarar ve Mizanın sevap kefesine konur.

Ve ekledi:
- İnsanları memnun etmek için yapılmışsa, on para etmez. Kirli paçavra gibi suratına çarpılır o insanın.

Cemaatte rahmet var
Bir gün de sevdiklerine;
- Kardeşlerim, cemaatte rahmet, ayrılıkta azab-ı ilahi vardır, buyurdu. Sürüden ayrılanı kurt kapar.

Ve sordu onlara:
- Koca bir okyanus yüzerek geçilebilir mi?
- Geçilemez efendim.

- Kayıkla geçilir mi?
- Çok zor efendim.

- Neden?
- Çünkü büyük bir dalga gelse kayık devrilir efendim.

- Doğru. Öyleyse bir gemiye binmek lazım. Büyüklerimiz; “Gemiye bin ve kurtul!” buyuruyor. O gemi hazır.

- O hangi gemi efendim?
- Ehl-i sünnet gemisi. Kaptanı da sağlam, İmam-ı a’zam hazretleri. Binen kurtulur.

Ne ekersen, onu biçersin
Bir gün de buyurdu ki:
- Kardeşlerim, kim genç iken yaşlılara hizmet ederse, kendisi yaşlanınca da ona hizmet eden gençler bulunur.

Sordular:
- Yani ne ekersek, onu mu biçeceğiz efendim?
- Evet. İyilik yapan iyilik bulur, kötülük yapan da kötülük.
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder