7 Nisan 2017 Cuma

Ehl-i sünnet âlimi kimdir?

Ehl-i sünnet âlimi kimdir?
 

Evliyanın en büyüklerinden Muhammed Bâkibillah “kuddise sirruh” hazretlerinden, bir gün nasihat istediler.

Cevap olarak;
- Nasihatlerin birincisi, Ehl-i sünnet âlimlerinin, kitaplarında bildirdiklerine göre, itikadı düzeltmektir, buyurdu.

Sordular:
- Neden Ehl-i sünnet âlimleri efendim?
- Çünkü bu âlimler, kitaplarında Eshab-ı kiramdan işittiklerini bildirmişler, kendi kafalarından hiçbir şey yazmamışlardır. Cehennemden kurtulan, yalnız bu âlimlere tâbi olanlardır.

- Ehl-i sünnet âlimi kime denir efendim?
- Dört mezhebin ictihad derecesine yükselmiş âlimlerine ve bunların yetiştirdikleri büyük âlimlere (Ehl-i sünnet âlimi) denir.

Ve ekledi:
- İtikadı, imanı düzelttikten sonra, İslamiyet’e uymak, yani fıkıh kitaplarının bildirdiği ibadetleri öğrenmek ve yapmak ve yasak ettiklerinden kaçınmak lazımdır.

Ve misal verdi:
- Beş vakit namazı, üşenmeden, gevşeklik yapmadan, şartlarına ve tadil-i erkana dikkat ederek kılmalı, nisap miktarı malı ve parası olan, zekat vermelidir.

Tövbe etmek, farzdır
Bir gün de sohbetinde;
- Tövbe etmek, her Müslümana farzdır, buyurdu.

Sordular:
- Günahta kul hakkı da varsa efendim?
- Kul hakkını hemen ödemek, onunla helallaşmak, ona iyilik ve dua etmek de lazımdır.

- Hakkı olan ölmüşse efendim?
- Ölmüşse, ona dua, istiğfar edip çocuklarına ödemeli, bunlara iyilik yapmalıdır.

- Çocukları da bilinmiyorsa efendim?
- O zaman o miktar parayı fakirlere verip, sevabını hak sahibine niyet etmelidir.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder