6 Nisan 2017 Perşembe

Bu ömür, fırsattır

Bu ömür, fırsattır
 

Mısır’daki Evliyanın büyüklerinden Sultan-ül ulema hazretleri ”rahmetullahi aleyh“, bir sohbetinde;
- Kardeşlerim, dünya hayatı çok kısa olup, Cehennemdeki sonsuz azaplar, burada yapılacak işlere karşılıktır, buyurdu.

Ve ekledi:
- Bu kıymetli zamanı, lüzumsuz, boş şeyleri ele geçirmekte kullanan ve böylece sonsuz acılara yakalanan kimseye yazıklar olsun!

Şöyle devam etti:
- Bu ömür, bir fırsattır. Bu fırsatı, en iyi şekilde değerlendirmelidir ki, elden giderse bir daha geri gelmez.

Sordular:
- Nasıl değerlendirelim efendim?
- Bir an önce İslamiyet’i öğrenip, bununla amel etmelidir. Dünya lezzetlerine düşkün olmanın sonu, dünyada da, ahirette de pişman olmak, inlemektir.

Şöyle bitirdi:
- Nefsi için günahlara girip de ahiretin sonsuz azaplarına atılmak, aklı olanın yapacağı iş değildir.

Akıllı insan kimdir?
Bir gün de sevdikleriyle sohbet ederken;
- “Akıllı insan”, kışın ihtiyacını yazdan hazırlar, öyle değil mi? diye sordu.
- Evet hocam, dediler.

Buyurdu ki:
- “Ahiret azığı”nı dünyada iken hazırlayan da böyle akıllıdır işte. Kış gelip çatmadan odun kömür almak, nasıl akıllılık ise, ölüm gelmeden önce ölüme hazırlanmak da akıl icabıdır.

Arkadaşını sevmezsen…
Bir gün, yeni bir talebesi;
- Hocam, sizi çok sevmek istiyorum, ne yapayım? diye sordu bu zata.

Buyurdu ki:
- Öyleyse arkadaşlarını çok sev evladım.

Genç anlamadı bundaki inceliği.
- Hocam, ben sizi çok sevmek istiyorum.

Mübarek zat gülümsedi.
- Arkadaşını sevmeyen, hocasını sevemez evladım.
 
 

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder