6 Ocak 2015 Salı

Haftanın Hikayesi: Hangi işler dünyalık sayılır?

Haftanın Hikayesi:  Hangi işler dünyalık sayılır?
 



 
Hindistan Evliyasından Ferideddin-i Genc-i Şeker hazretleri "rahmetullahi aleyh", bir gün mahallenin gençleriyle sohbet ederken;

 - Dünyalık işlerin Hak teâlâ indinde hiçbir kıymeti yoktur, buyurdu.

Gençler;
- Hangi işler dünyalık sayılır efendim? dediler.
- Ahirette faydası olamayan her şey dünyalıktır, buyurdu.

Sordular yine:
- Efendim, kul hakkı sadece maddi şeylerde mi olur?
- Hayır, maddi olmayan kul hakları da vardır, buyurdu.

Misal istediler.
- Mesela “Gıybet” kul hakkına girer, buyurdu. Ayrıca, “Su-i zan”, “kalb kırmak”, hatta “Mümine sert bakmak” bile kul hakkıdır.


Oğlunu namaza kaldırmıyorsa…
Bir gün de bir talebesi;
- Efendim, benden küçük bir kardeşim var. Annem onu sabah namazına kaldırmıyor. Bu yaptığı doğru mu? diye sordu.

Cevabında;
- Çok yanlış, buyurdu. Annene söyle, bir anne çocuğunu namaza kaldırmıyorsa, onu kendi eliyle ateşe atıyor demektir.

Boş işlerle uğraşmak

Bir gün de;
- Efendim, Allah’ın bir kulunu sevmediğinin alameti nedir? diye sordu bir genç.

Cevaben;
- Onun, ne dine, ne de dünyaya faydası olmayan boş işlerle uğraşmasıdır, buyurdu.

Sordu yine:
- Efendim, bir arkadaşım var, namazını kılmıyor. Onun durumu nedir?
- Çok tehlikeli. Zira namaz vakti geçerken kılmadığı için üzülmeyenin imanı gider oğlum. Ona söyle, mutlaka kılsın namazını.

- Peki efendim, güzel ahlak nedir?
- “Güzel ahlak”, kimseye yük olmamak, bilakis herkesin yükünü çekmektir.

- Buna nasıl kavuşulur efendim?
- Haramlardan sakınmakla, buyurdu. Böyle yapanların kalbi temizlenir, ihlası artar.
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder