8 Ocak 2015 Perşembe

Prof. Dr. M. Es'ad COŞAN - En Sevaplı İş: İlim Öğrenmek

Prof. Dr. M. Es'ad COŞAN - En Sevaplı İş: İlim Öğrenmek

Prof Dr. Mahmud Esad Coşan (1938-2001)

HAYIRLI CUMALAR

Esselâmü aleyküm ve rahmetullàhi ve berekâtühû!..

Cumanız mübarek olsun, aziz ve sevgili Akra dinleyicileri! Allah bu mübarek sevaplı, nurlu günün hayrından, bereketinden en güzel tarzda hissemend olmayı cümlenize nasîb eylesin...

(EMEKLİ OLMADAN İŞYERİNDE KULAKLIKLA; ŞİMDİ İSE YATAĞIMDA KÜÇÜK RADYOMDAN HERGÜN SABAH 9:30'DA VE ÖĞLEDEN SONRA 15'DE M. ESAD HOCAEFENDİNİN AKRA FM'DE SOHBETLERİNİ DİNLİYORUM. Ankara Akra FM: 107.4 )

Bismillâhir-rahmânir-rahîm

En Sevaplı İş: İlim Öğrenmek

Müslümanın sevap kazanması için yapacağı işlerin en başında ilim öğrenmek gelir. Hatta bir büyük mübarek alime sormuşlar ki:

"--Ömründen bir gün kalsa, bir gün kalsa, ertesi gün öleceğin sana bildirilse, mâlum olsa; o bir günü neyle geçirirdin?.."

Anlamak istemişler yâni, "Bu mübarek âlim en son gününde ne ile meşgul olacak? Artık dünyadan ayrılma zamanında en sevaplı işlere sarılır muhakkak, bakalım neler yapacak, hangi duaları edecek?.." filân gibi merak etmişler demek ki, "Ne yapardın?" diye sormuşlar

"--İlim öğrenirdim." demiş.

Halbuki ilim amel etmek içindir. Bir gün ömrü var, ilim öğrenecek, ondan sonra ölecek. Uygulama zamanı yok ama, uygulama zamanı olmasa bile, ilim öğrenmenin en sevaplı iş olduğu buradan anlaşılıyor.

O bakımdan tabii müslümanın müslümanı ziyareti, konuşması, buluşması, sohbeti güzeldir. Ama sohbetin dînî bir sohbet olması daha da çok kazanç vesilesidir. Yâni otursak, "Nasılsın, iyi misin?.." desek, "Tarla nasıl, bahçe nasıl, mahsül nasıl?.." desek, muhabbet ya, dostluk, ahbaplık ya, ordan gene sevap alır insan... Çünkü müslümanın müslümanı sevmesi sevap kaynağıdır. Kardeş olması, derece kaynağıdır, yâni üstün derece almasına sebeptir. Ama bir de böyle ilim olursa, daha iyi olur, kazancı daha çok olur.

Bir de insan dünya kelâmı konuşurken, hatası çok oluyor. Çok gülüyor, çok şaka yapıyor insan, belki doğru söz çıkıyor ağzından, belki yanlış söz çıkıyor...

Onun için, ben bu toplantımız da böyle sevaplı, hayırlı, feyizli geçsin diye; sözlerin en güzeli Kur'an-ı Kerim ve hadis-i şerifler olduğu için, bana hediye edilen kitaptan bir sayfa açtım, ne gelirse onu okuyayım diye. Doğrusu ben bunu okumak istemezdim size, ama bu sayfa çıktı. Onun için burdan hadis-i şerifleri okuyorum. Kur'a ile açayım da ne çıkarsa onu okuyayım dediğim için, çıkanı okuyorum. Ne yapayım, artık okuyacağız onu.

Ama düşündüm sonradan da, herhalde siz burdan bazı dersleri alasınız diye, Cenâb-ı Hak bunu çektirtti diye düşünüyorum.

HAYIRLI CUMALAR

Esselâmü aleyküm ve rahmetullàhi ve berekâtühû!..

Prof. Dr. M. Es'ad COŞAN

 ************************


http://esadcosankulliyati.com/arsiv/medine/medine000828.html




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder