4 Haziran 2014 Çarşamba

Mecazı Aşktan İlahi Aşk a VuSLaT-ı ViSaL

Mecazı Aşktan İlahi Aşk a VuSLaT-ı ViSaL



Eski zamanlarda bir melikin oğlu bir gün çarşıda gezerken peçesi düşen bir kızın yüzünü görmüş..

Kız o kadar güzelmiş ki, aşık olmuş ve kızla evlenmek istemiş, o kızın babası da bir camide imamlık eden bir şeyh imiş. Şeyhin yanına gidip kızını istemiş.

Şeyh melikin oğluna, kızımı veririm ama 40 gün arkamda namaz kılarsan, Şartını koşmuş.

Melikin oğlu 40 gün kızın babasının arkasında namaz kılmış, ibadet etmiş her duasında kızı istemiş.
Kızın adı Visal'miş. Bana ViSaLi ((Allah-a Kavuşmak, Allah aşkı)) nasip et, beni ONA KAVUŞTUR diye dua edermiş, ama ViSaL'in anlamının Allah-a kavuşma olduğunu bilmezmiş.

41 gün geçmiş, Melikin oğlu kızı almaya gelmemiş. Artık kız dayanamayarak camiye oğlanın yanına gitmiş.

Sen benim için bu Kadar zaman burada kaldın.. Şimdi 40 gün geçti beni almaya gelmedin. O kadar da çok beni istemiştin. Şimdi ne oldu. diyor.

Melikin oğlu da bunun üzerine şu cevabı veriyor:

Ya ViSaL, enti sebebil ViSaL La tekuni, vela tekuni sebebi infisal.

( önceleri seni istiyordum, ama daha sonra sen sebep oldun, ben daha büyük aşka kavuştum. ŞİMDİ RABBİMLE ARAMA GİRME...)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder