30 Ocak 2014 Perşembe

Namazsız Hayat Yaşanmaz


Burcu Ercivan
 
Namazsız Hayat Yaşanmaz
 
Burcu Ercivan
 
 
Çağımızın salgın hastalığı 'namazsızlık'.. Müslüman dendi mi akla namaz gelmeli. Ama artık  öyle bir millet olduk ki namaz kılmıyorum ama kalbim temiz diyeni de var vaktim yok diyeni  de... Her şeye vaktimiz var ama vakti verene vaktimiz yok..
 
Oysa Kur'an-ı Hakim'de 70'den fazla Rabbimizin namaz emri var. Altını çizerek söylüyorum 'emir', rica değil...
 
Senai Demirci abim ne güzel söylemiş; ''Kur'an-ı baştan aşağı okudum ama  namazsız cenneti bulamadım…''diye. Neyimize güveniyoruz? Ya da neye güveniyoruz? Eğer kalbim temiz diyorsan yanılıyorsun. Hz. Muhammed aleyhisselatu vesselamdan daha mı temiz kalbin? Şunu  açıkça ve  üzülerek belirtmeliyim ki , namaz kılmaktan ayakları şişen peygamberin tv  dizilerini kaçırmayan ümmetiyiz.. Vah bize…
 
 
Halbuki en sevilenin (sav) bize ümmetim.. diye dua ettiği yerdir 'secde'... Sevgiliyle diz  dize konuşmanın adıdır. Yaraların sarıldığı, boğucu dünyadan kaçıp bir nefeslik rahat bulabileceğimiz tek yerdir. Ya Rabbi! herkes en sevdiğine gitti, ben de sana geldim… Çünkü  benim en sevdiğim SENSİN demektir. Birinin kapısına iki kere gitsen üçüncüde "yine  mi sen?” der, ama Rabbimiz O zat-ı zül celal öyle mi. Bin kere de gitsen yine mi sen demez. Çok  sevdiğim bir söz vardır; En güzel sevgili Allah'tır hiç bir sevenin aşkına 'hayır'  demez. Hem hangi sevgili size günde beş defa randevu verir ki? Zaten namaz kılmayan biriyle de evlenmeyin kardeşlerim. Bunu söylemeden geçemeyeceğim. Size bir abla tavsiyesi. Namaza kıymet vermeyen sana hiç vermez. O Rabbini önemsememiş, seni mi sevecek? Teheccüt vakti imamın olmuyorsa, boş ver evlenme.
 
Bu insanoğlu da bir garip. Bir düşünün bir adam size günde 24 altın verse ve karşılığında dese ki; günde sadece bir altını bana geri vereceksin. Ne dersin? Bayılarak kabul edersin dimi. Çok akıllıca bir iş olur çünkü. Eee Allah (cc) sana günde yirmi dört saat veriyor ve diyor ki: sadece bir saati bana ver sana cenneti vereceğim. Cennet gibi bir ücret az mı geldi kardeşim? Yirmi dört saatten birini Allah'a vermeyen sana ne verebilir ki? Namaz için "iki   gözümün nuru” diyor Hz. Peygamber. O halde, namazsızlık da "iki gözün körlüğü”dür..
 
Hem O çok sevdiğin İphone’n, pc'in, can arkadaşın, yediğin içtiğin ayrı gitmeyen kankan. Hepsinin üzerinde fani damgası var kardeşim. Baki değiller. Elbet bir gün seni terk edecekler. Seni hiç bırakmayacak bir dost söyleyeyim mi? Namaz.. O sana kabirde arkadaş, mahşerde yoldaştır. Hiç bırakmaz seni. Sen  namaz kılarsın, namaz da seni insan kılar. Şunu belirtmeliyim ki; ben yaralarımı namazla sardım. Eczanelerde satılmayan tek ilaç. Göreceksin ki, yaraların iyileşecek, mutlu ve huzurlu olacaksın.
 
Nasıl ki vücudun gıdası yemek içmek ise, ruhun gıdası da namazdır.  Hani bazen sebepsizce sıkılırsın, için daralır boğulacak gibi olursun ya, işte onun tek sebebi ruhunun namaza aç olmasıdır. Ruh, yaratıcısını anmaya muhtaçtır. Rabbimiz Kur'an da ne buyuruyor; "Kalpler  ancak Allah'ı anmakla huzur bulur” (Rad,28) Ruhunun sesine kulak ver. Kendine bir iyilik yap, bir dene ne kaybedersin ki? Şunu haykırarak söylüyorum ki; NAMAZ'sız hayat yaşaNAMAZ
 
Gel sen de namazlı ol, namaz kılanlarla ol. Namaz cennetin anahtarıdır. Kıl beşi kurtar başı. Şeytan secde etmediği için şeytan oldu. Enaniyeti bırak. Kıyamet gelmeden sen de Rabbine kıyam et. Göreceksin hayatın düzene girecek, için içine sığmayacak. Melekler sevinecek... Ahir zamanda alnında secde izi taşımak Nuh'un gemisine çivi çakmaktır. Kurtuluşa erenler işte onlardır…
 
 
Son olarak kardeşlerim, Peygamberimiz (a.s.v) bu hadisi beni çok ağlatmıştır;Peygamber efendimiz : ''Altın tasla kevser suyunun başında bekleyeceğim. Oraya gelenlere ikram edeceğim.'' der. Ahir zaman gençlerini görünce elinde ki tası bırakır. Bunu görenler; -Ya Resulallah onlara vermeyecek misin? deyince, Resulullah onlara şu beni titreten cevabı verir: ''Ahir zamanda alnını secdeye koyan gençlerle arama altın tası koymam, onlara elimle içireceğim.'' der.  İşte bu Hadis bütün dünya nimetlerinden, mevkilerden, hazinelerden daha değerli kardeşim. Peygamberin elinden su içmek... Ne büyük bir makamdır öyle. Sen de Peygamberin (sav) elinden su içen nasipli ahir zaman gençlerinden olmak istemez misin? Allah (c.c) hepimize bu makama nail olmayı nasip etsin…
 
 
Tarih : 12.11.2013 Kaynak : Risale Ajans
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder