28 Mart 2014 Cuma

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 5

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 5

Kıymetli Efkan hocam fakiriniz hakkındaki yazısını şöyle devam ettirmiş:

http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel--5/Blog/?BlogNo=454758


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 5


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel- 5
 


Engelli komşum Celal ÇELİK’in  hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi düşünce ve yorumlarını beğeniyle sizlere sunmaya devam etmek  istiyorum:

Aşk
Aşk en üstün duygudur. Aşk bir sihirdir. Etrafında dolaşan renkli yıldızlardan oluşmuş, gözle değil ancak gönülle görülebilen bir sihirdir. Aşık olduğunda değişirsin. Asla yapmayacaklarını yapabilir, her zaman yaptıklarından vazgeçebilirsin. Ben aşık olduğum kızı hiç ölmeyecek, solmayacak, beni hep  sevip kollayacak sanmıştım. Aslında ben o insanda bu özellikleri hayal etmişim. Zamanla anladım ki, Baki olan bütün güzelliklerin gerçek sahibi Rabbime aşık olmalıydım. Bu hastalık beni kendime getirdi.

Yaşadığım o beşeri aşk, zamanla şimdi ilahi  aşka dönüştü.Hakiki aşk ilahi aşkmış, şimdi ise her konuştuğum kişiyle sözü İslam’ a ve Peygamberimiz(S.A.V.)’e getiriyorum. Hep Allah’ı ve Peygamberimizi düşünüyorum.

Seven sevdiğine itaat eder. Allah’ın sevmediği haramlardan kaçıyorum. Yani sevdiğimi üzmemek için bunları yapıyorum… Allah’a itaat Onu sevmenin neticesidir. Allah’ı razı etmek için namaz kılıyorum.  Allah’ın mektubu  Kur’an-ı Kerim’i  okuyorum ve üzerinde düşünüyorum.

Her Zaman Sabır
Bu dünyada bir sabır imtihanındayız. Rabbim her an imtihanda olduğumu hatırlatarak uyanık tutuyor. Bazı insanları gördüm ki, sağlıklı olmalarına rağmen kazayla elindeki bir şeyi yere düşürmeye görsünler. Hemen dudaklarından “Allah kahretsin”  cümleleri dökülüyor. Oysa her zaman sabırlı olmaya çalışmalıyız.

Dünya Bir Oyun Sahnesidir
Bana dünya hayatı tiyatro oyunu gibi geliyor. Bilirsiniz tiyatro oyununda sanatçılar, roller ve sahne vardır. Bir de sahne arkasında kulis… Ben dünyayı büyük bir  tiyatro sahnesine benzetiyorum. İnsanlar tiyatro sanatçısı ve Yüce yaratıcı da yönetmendir, bence… Kulis mi neresi? Ölüm ve Kabir. Mesela bir tiyatro oyunun da kral, sakat çoban, memur , işçi vs. var. Oyun içinde sahnede, kral sakat çobandan üstündür. Ama oyun sonrası kulise gidilince o kral olan insanla sakat çoban eşittir.

Hepimiz bu dünyada bir oyuncuyuz. Tiyatroda veya bir dizi filminde olsun herkes rolünü güzel oynamaya çalışır. Allah bana bu engelli rolünü verdiyse bu rolün hakkını verebileceğim için vermiştir. Bir dizide bile yönetmen rolleri dağıtırken rolün hakkını verecek kişileri  oynatır.

Ötelerde ben engelli olmayacağım inşallah. Sadece bu dünyada rolümü iyi oynamam gerekli. Bu dünyada Yüce yaratıcımız herkese bir rol vermiştir. Kimine doktor,  mühendis, avukat; kimine bakan, genel müdür, daire başkanı ; kimine hamal, simitçi, tezgahtar; kimine de doğuştan engelli…

Ama bunların birer rol olduğunun farkına varan ve oyunun hakkını verek oynayana ne mutlu…
Bilirsiniz, satrançta oyun bitince şahta, piyonda aynı kutuya yan yana konur….

Efkan Vural

(Devamı 31/03/2014 Pazartesi)

http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel--5/Blog/?BlogNo=454758


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder