19 Eylül 2014 Cuma

Fatih Yağcı - Hanımları Delikanlı Olmaya Davet Ediyorum

Fatih Yağcı - Hanımları Delikanlı Olmaya Davet Ediyorum

Fatih Yağcı
 
Hanımları Delikanlı Olmaya Davet Ediyorum
Fatih Yağcı
 
Tesettür mevzusu milletimizi gündeminde durmaya devam ediyor. Kamu alanında tesettüre uzanan eller artık kırıldı veya gizlendi. Ancak şeytanlardan nefislere uzanan el tamamıyla kırılmış değil.
 
İslami olarak giyinmeye karar veren kardeşlerimiz bazen moda ile İslam arasında tercih yapmakta zorlanabiliyor. Hele hele tesettür modasının plajları aratmadığı şu günlerde, "görenek belasıyla" yayılan virüse karşı mukavemet epey güçleşmiş. Ülkemin caddelerinde şeffaf tesettürün görülmesi sizi güldürür müydü yoksa üzer miydi bilemiyorum ama beni düşündürdü.
 
Tesettürün temel fıkhi ölçüsü el ve yüz dışındaki yerlerin örtmek, şeffaf olmamak ve vücut hatlarını belli edecek kadar dar giyinmemektir.
 
Aslında mesele bu kadar net. Ancak nefis, her zaman benzer elbiseler giymek istemediği gibi anneanne gibi bol giyinmek de istemiyor. Hele de evlilikte rekabet piyasasının kızıştığı şu günlerde kolay kolay caddelerden silinmek istemeyip, ön plana çıkmayı arzuluyor. 
 
Bir yandan da açık giyinen hanımlar kendini alamayıp "bunlar gibi daracık uydurma tesettüre girmektense hiç girmem" diyerek fetvayı alıyor. "Onlar da bakmasınlar canım" diyen ablalar da sokağın köşesinden dönerken karşı caddeden "erkeğin tesettürü gözüdür, işine bak fatih yağcı" nidalarıyla ilerleyen hanım kardeşim erkekleri büyülemeye devam ediyor. 
 
Bunca anlam kargaşasının ve farklı tesettür yorumunun olduğu bir dönemde hanımların "delikanlı olup" şunu söylemesi gerekmez mi "ayette ve hadiste net olarak ne söyleniyorsa razıyım, kabul ediyor ve uyguluyorum. Güzelliğimi eşim dışındaki erkeklere karşı göstermekten haz almadığım için setrediyorum".
 
 
Tesettür Sohbetine buradan ulaşabilirsiniz:
 
 
 
Tarih : 24.08.2014 Kaynak : Risale Ajans
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder